יום שישי, 24 ביוני 2016

עוגת גבינה ושוקולד לבן ( נ"ג )

כבר שנים אני רוצה להכין עוגת גבינה עם שוקולד לבן.
אבל לרוב נצמדת לעוגות גבינה שאנחנו אוהבים.
השנה, בהתאם לתפריט המחודש לערב שבועות, החלטתי ללכת על זה.
מצאתי מתכון ב" על השולחן " והכנתי. 
כרגיל, מיהרתי בקריאת המתכון, יותר נכון קראתי רק את רשימת המצרכים, ואז כשכבר הייתי בשלב ההכנה  ראיתי שזו עוגה ללא אפיה.
למען הסדר הטוב ונגד התלונות מיד הכנתי עוד עוגת גבינה ( אפויה ) ... שיהיה.

העוגה הזו טובה.
אבל, לאוהבי מתוק.
היא מאד מתוקה ( אני רציתי לוותר על שכבת הגנאש למעלה, נעה התעקשה, וסביר להניח שבלעדיו היא תהיה פחות מתוקה )
מה שטוב, לא צריך פרוסה גדולה , ( בניגוד לחלק מעוגות הגבינה היותר קלילות , שאני למשל צריכה חצי עוגה בשביל להגיש שאכלתי עוגת גבינה. )

העוגה השלמה היתה יפהפיה. 
ולגמרי שכחתי לצלם אותה שלמה. אוף.
אילו תמונות של חתיכות שהצלתי אחרי שקצת חרבתי אותה כשהעברתי לכלי פסלטיק בסוף הארוחה.
בזכות השוקולד היא יציבה, בלי ג'לטין.

כאמור, המתכון מ" על השולחן" ועם שינויים שלי


עוגת גבינה עם שוקולד לבן

תבנית קוטר 20 ס"מ

תחתית

120 גר עוגיות מריה ( או פתי בר ) נטול גלוטן
50-60 גר חמאה מומסת ( פתי בר טיפה יותר שומני, לכן הייתי שמה קצת פחות חמאה )

מלית

300 גר שוקולד לבן קצוץ
250 גר ( מכל ) מסקרפונה
225 גר ( קופסה ) גבינת שמנת ( השתמשתי בפילדלפיה בקופסה )
250 מ"ל שמנת מתוקה ( מכל )

גנאש ( לא חובה לטעמי )

60 גר שוקולד לבן
40 מ"ל שמנת מתוקה

להכין תחתית- לרסק עוגיות במעבד מזון, להוסיף חמאה, לערבב.
לשטח בתבנית, לאפות בחום 180 כ 15-20 דקות עד שמתחיל להזהיב. לקרר

מלית

להמס שוקולד בזהירות בבאן מארי או במיקרו ( שוקולד לבן קצת עושה בעיות לפעמים בהמסה. אם הוא טרי ומסוג טוב לא צפויות להיות בעיות. אני השמשתי בשוקולד לבן של קליבו, דקה במיקרו ועוד קצת עירבוב ויצא מושלם )
לערבב טוב יחד את הגבינות, להוסיף שוקולד מומס ( מקורר ) לערבב טוב
להקציף שמנת מתוקה ולערבב בעדינות יחד עם הגבינות ושהוקולד

לצקת על התחתית המקוררת. לקרר לפחות 4 שעות.

גנאש
לחמם שמנת מתוקה, להוסיף שוקולד, להסיר מהאש ( אני מחממת יחד במיקרו כ 30-40 שניות ומערבבת להמסה ) לערבב עד שהשוקולד נמס
לקרר כמה שעות
לצקת גנאש על העוגה
לקרר.










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה