יום שלישי, 7 בנובמבר 2017

רולדת מרנג עם קרם שוקולד וקצפת

כבר לא מעט זמן מתחשק לי לנסות קינוח עם מרנג מגולגל.
כמה שלא קראתי מתכונים בסגנון עם כל מיני מילויים, זה לא הסתדר לי בראש
הרי מרנג זה מתפצפץ, וקראנצ'י, אז איך אפשר לגלגל אותו לרולדה... איך זה ישמור על צורה בלי להתפרק מייד....
איכשהוא תמיד מצטברים לי כמה חלבונים מיותרים במקרר ( לא ממש איכהשוא, כי אני מכינה הרבה מתכונים עם רק חלמון ) אז זו היתה הזדמנות טובה לנסות להכין את המתכון.
המתכון ( עם קצת שינויים ) מאיזשהוא מגזין אינטרנטי שנתקלתי בו מזמן.

יש לא מעט  הערות, אז הנה הן-

חלבונים: נשמרים במקרר או בהקפאה, אם שוכחים כמה חלבונים אספנו, אז לשקול. חלבון מביצה גדולה שוקל 40 גר.
אבקת אספרסו: אפשר כמובן כל קפה. אחד הדברים הבודדים שהבאתי לעצמי מארה"ב היה אבקת אספרסו. נתקלתי בלא מעט מתכונים  עם זה, והתחשק לי שיהיה לי. גם שם לא היה ממש קל למצוא.. וזה בטח יגמר די מהר, אז נחזור להשתמש בקפה שיש בבית ( טייסטר'ס ) מומס בקצת מים.
הוספת השמנת המתוקה לגנאש (קרם שוקולד). פעם ראשונה שיוצא לי להתקל בכזה קרם. ובהתחלה לא ממש ידעתי מה לעשות עם השמנת ובשביל מה היא שם אם לא מקציפים או מחממים יחד.
ברגע שהוספתי, היא גרמה לגנאש להתמצק.. ממש פלא כזה. טוב לדעת, כי זה יבוא לידי שימוש בעוד דברים !
לגבי הגילגול- מתגלגל ללא בעיות. האפיה היחסית קצרה של המרנג מאפשרת את זה. 
גודל תבנית: משהו שקצת מצליח להרגיז אותי בזמן האחרון. יש תבניות בכל גודל ובכל צורה אפשרית, וגם לאופה הכי  הכי, אין  " בדיוק" תמיד את מה שנדרש במתכון. אין לי מה להגיד מלבד- לאלתר. לחפש משהו קרוב,  לנסות לראות לפי הבלילה למה זה יתאים.
לא ממש מקצועי, אבל זו המציאות.

הייתי קצת סקפטית לגבי הקינוח הזה, אבל בצורה מפתיעה, הוא יצא ממש טוב וכולם מאד אהבו !

מבחינת קושי הכנה- לא קשה, יש לא מעט כילים וליכלוך מעורבים.
סהכ הכנה לוקחת בסביבות שעה עם כל הקירורים והאפיה.





רולדת מרנג עם קרם שוקולד וקצפת


למרנג:

6 חלבונים
330 גר סוכר לבן
2 כפות קמח ( או קונפלור לנטול גלוטן )
60 גר שקדים טחונים דק ( קמח שקדים )
כפית אבקת אספרסו מומסת בכף מים
חופן שקדים פרוסים

לקרם שוקולד:

200 גר שוקולד מריר איכותי ( 56% ומעלה )
50 גר חמאה מלוחה 
100 מ"ל שמנת מתוקה ( לא מוקצפת )
חצי כפית מלח

למלית קצפת:

200 מ"ל שמנת מתוקה
40 גר סוכר


הכנת המרנג:

לחמם תנור ל  180
לרפד תבנית 38 סמ X 25 סמ ולשמן את הנייר עם טיפת שמן

להקציף חלבונים , כשמתחילים להתייצב, להוסיף לאט לאט את הסוכר.
להנמיך את מהירות ההקצפה ולהוסיף לאט את הקורנפלור והשקדים. בסוף את הקפה.

לפזר את המרנג בצורה אחידה על התבנית, לפזר מעל את השקדים
לאפות 10 דקות, להנמיך טמפרטורת תנור ל 150 ולאפות עוד חצי שעה

להוציא מהתנור ולקרר קצת, להפוך בזהירות על נייר אפיה נוסף ולקרר לגמרי

בנתיים להכין קרם שוקולד:

להמס יחד שוקולד וחמאה. ( בסיר כפול או במיקרו בזהירות )
לקרר רבע שעה.
להוסיף את השמנת , לערבב בצורה נמרצת עם מזלג ( זה מתקה די מהר ) 
להוסיף מלח

למרוח בעדינות על המרנג ( הצד עם השקדים עדיין כלי מטה )

להכניס למקרר לרבע שעה

להקציף שמנת מתוקה , להוסיף את הסוכר.
למרוח מעל לשכבת השוקולד.

לגלגל בעדינות את המרנג, בעזרת נייר האפיה
להעביר לתבנית הגשה מתאימה, לכסות בניילון נצמד ולקרר לכמה שעות לפני שמגישים.










                     קרם שוקולד


                מרנג לפני הפיכה ( המלית תבוא בצד ללא השקדים )








2 תגובות:

  1. נראה מצוין, נראה לי שזה יהיה טוב גם כעוגת שכבות? ואז לא מסתבכים עם הגלגול

    השבמחק
  2. בהחלט אפשר, למרות שהגילגול אולי מפחיד אבל לא כזה מסובך הענין :)

    השבמחק