יום ראשון, 12 באוגוסט 2018

קיש תירס


יש מתכונים שעוברים במשפחה במשך שנים
הקיש הנוכחי ( או פאי או איך שלא תרצו לקרוא לזה), הוא  כזה.
המתכון הגיע מאמא של הגיס (ex גיס של ex בעל ) של אחותי.  ככה כתוב לי על הכרטיסיה של המתכון שהעתקתי לפני מליון שנה מאמא שלי.
נשארה לי קופסה עם כרטיסיות עליהן הייתי מעתיקה מתכונים , בתחילת שנות ה 20 שלי ( מ ז מ ן ! )
כתב היד על הכרטיסיה אפילו לא שלי ( חברה עזרה לי להעתיק מתכונים של אמא)

לא הכנתי אותו מעל 25 שנים. ולפני כמה חודשים נזכרתי והכנתי למפגש משפחתי, ואח"כ למפגש נוסף לצד השני של המשפחה.
שידרגתי את המתכון קצת ( מרגרינה ?? לא בבית הזה ! ) וכמובן גם מבחר הגבינות שיש הוא שנות אור ממה שהיה פה לפני 30 שנה.

התוצאה, בצק דקיק ונימוח, עם מלית תירס עדינה ושווה.
( ותודה לאיה שצילמה חלק מהתמונות אחרי ששכחתי, וכבר שלחתי איתה את כל השאריות😁)

קיש תירס

לבצק:
100 גר חמאה קרה חתוכה לקוביות
100 מ"ל שמנת חמוצה ( חצי מייכל )
חלמון אחד
קורט מלח
כוס קמח
כפית אבקת אפיה

להכניס את כל הרכיבים למעבד מזון וללוש רק עד קבלת מרקם פירורי שמתגבש יחד
לעטוף בניילון ולקרר ללילה במקרר ( או להכין כמה ימים מראש ולשמור במקפיא )

מלית:

500-600 גר גרגירי תירס ( אפשר להוריד מקלחים, או גרגירי תירס קפואים )
40-50 גר חמאה
בצל קטן קצוץ דק דק
כף קמח
3/4 כוס חלב
3/4 כוס שמנת מתוקה ( אפשר % נמוך כזו שמיועדת לבישול, לא חייבים את זו שמיועדת להקצפה )
מלח
פלפל
אגוז מוסקט
כוס גבינה צהובה קשה מגוררת (  אפשר לשלב כמה סוגים כמו קשקבל, מנצ'גו, צ'דר וכו )

אם משתמשים בבצק קפוא, להפשיר לילה קודם במקרר

לתבנית פאי גודל 22-24

לרדד 3/4 כמות מהבצק לעיגול קצת יותר גדול מקוטר התבנית, להעביר לתבנית ולהצמיד לדפנות
לאפות בתנור חום 180 כ 10-15 דקות עד שמתחיל לקבל צבע
להוציא.
להכין מלית:
לטגן בצל ב30 גר חמאה, עד שהבצל נהיה רך ושקוף. להוסיף כף קמח ולערבב במרץ שלא יהיו גושים, להוסיף את החלב והשמנת לערבב עד שמתקבלת עיסה חלקה  וטיפה סמיכה. להוסיף תירס, לערבב קצת, להוסיף תבלינים ואת שאר החמאה. לערבב , ולכבות אש.
להוסיף כמעט את כל הגבינה הצהובה.  (את שאר הגבינה הצהובה לשפוך על הבצק האפוי ולפזר בצורה אחידה.)
לשפוך מעל הבצק עם הקצת גבינה צהובה את התירס המבושל, לרדד את שארית הבצק ולכסות את המלית, לחרוץ קצת למעלה.

לאפות עד שמשחים, בסביבות 35-40 דקות.
















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה