יום רביעי, 12 בדצמבר 2018

( עוד ) עוגיות ביסקוטי נטולות גלוטן

אז זה קרה...
חודש לא העלתי כלום
זה לא אומר שאני לא מבשלת, או אופה, או אפילו לא מנסה דברים חדשים
זה אומר שבנוסף לכל מה שעובר עלי, לא היה לי כח גם לכתוב על זה
ורוב הזמן אני מכינה דברים מוכרים לי שאני מתקתקת , ואם היו דברים חדשים, הם כנראה לא היו מספיק טובים להעלות כאן.   אני לא מתעלמת :)


 סיפור קטן על מה שקורה איתי עכשיו
זה ידוע שמחלות אוטואימוניות זה במבצע ( 2 במחיר אחד, חבר מביא חבר וכו )
יש כאלו שיש להם אוסף של בובות, מכוניות, מפיות.
אני אוספת מחלות אוטואימוניות.
התעורר אצלי חשד בקיץ שמשהו לא בסדר. 
כפות רגליים נפוחות ( חשבתי נו טוב, חם, יעבור...) אבל לא רק שלא עבר, היו ימים שלא נכנסו לסנדלים בנוחיות.
קצת כאבים פה ושם במפרקים , חלק מהם הם תקלות אורטופדיות שחשבתי ( כך נאמר לי ע"י אורטופדים ) מרפק טניס, קרע במניסקוס, דלקת בכתף, כאבי גב.
רק שפתאום כולם חגגו יחד ( ולא התאמנתי לאיזה מרתון או אליפות העולם ב.. כלום )
החלטתי ללכת לרופאה, אולי יש משהו ? ובאמת הגיע הזמן לקצת בדיקות דם שגרתיות.
אחת מהבדיקות לא היתה מרנינה, נשלחתי לראומטולוג.
מפה לשם ( חצי שנה של הרבה מפה לשם, כן מאשרים בדיקה, לא מאשרים, מאשרים אותה במקום אחר, לא איפה שכבר קבעו לי תור.... למה לא לנסוע למכון MRI המרוחק 40 דקות מהבית שיש לי אחד במרחק 5 דקות ? דלק, זמן, תור שכבר קיים וצריך לבטל לא עושה רושם על אף אחד ) אז סוף סוף יש איזה שהיא אבחנה:
דלקת פרקים פסוריאטית שמצטרפת לפסוריאזיס ( מן הסתם ) קוליטיס, וצליאק ( שלא שייך במקרה הזה למשוואה אבל נראה לי שהוא אשם בכל, סיפור ארוך )

טיפול- הכי טוב היה לטפל בכל בתרופה ביולוגית, אבל בדיקת דם אחת חיובית לעוד מחלה אוטאימונית( שלא ברור מה קורה שם ) אי אפשר.
אז, טיפול די קונבנציונאלי של מטוטראקסט שאמור לעזור. ( עם רשימת תופעות לוואי מפחידה, שכמו שאני מכירה את הגוף שלי, ישים V על כולן )
אבל, אין ברירה, נתחיל, ונחזיק אצבעות שבאביב יהיה  בסדר ( לוקח לה הרבה זמן להתניע  במחלקת השיפור... לא במחלקת תופעות לוואי, את זה כנראה נחווה במידי )

יופי טופי.
לשיפור המצב רוח מגיע לי משהו שווה.
מתכון קל, הכי חשוב במתכון הזה- סכין מסור ממש חדה , על מנת לפרוס דק דק, כי אז זה הכי פריך ומתפצפץ וכייפי.
המתכון ע"פ המתכון שלי לאילו ( אז מסתבר שיש לי לא מעט מתכונים לביסקוטי כאן בבלוג, כולל כמה ללא גלוטן, הכל די דומה. את אילו הכנתי בקערה גדולה, עם מזלג ואחכ קצת לישה/דחיסה של הפירורים עם הידים. באמת 5 דקות עבודה )

ביסקוטי ללא גלוטן


130 גר קמח נטול גלוטן ( השתמשתי במולינו של קמח הארץ )
110 גר סוכר לבן
גרידה מתפוז ולימון ( אני אוהבת די הרבה, לא חייבים , ענין של טעם )
רבע כפית מלח,חצי כפית אבקת אפיה
ביצה גדולה
חלמון מביצה גדולה
חופן חמוציות
חופן שקדים פרוסים ( אפשר שלמים אבל יותר קל לחתוך את הכיכר שהם לא שלמים )
כמה משמישים יבשים קצוצים
( כל אחד יכול לשים אגוזים/פירות יבשים ע"פ אהבותיו וחשקיו )

לחמם תנור ל 180

לערבב הכל יחד בקערה, מלבד האגוזים והפירות, אותם להוסיף בסוף.
זה טיפונת יבש, להדק עם הידיים, ועם ידיים רטובות ליצור כיכר
להניח על תבנית עם נייר אפיה
לאפות בערך חצי שעה עד שמשחים.
לקרר לגמרי
לפרוס הכי דק שאפשר עם סכין מסור טובה
להניח פרוס על תבנית עם נייר אפיה, ולאפות עוד כמה דקות עד שמשחימים קצת והעוגיות יבשות.

תלוי עד כמה דק פורסים- בסביבות 40-45 עוגיות












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה