יום שלישי, 10 במאי 2011

עוגה לבנה בניחוח לימון ( נ"ג )

בדרך כלל שמצליח לי אני מרוצה מעצמי ביותר!
במיוחד שמצליח לי מתכון שאני די ממציאה לבד. קוראת כמה מתכונים, ובסוף מרכיבה משהו שנראה לי שיצליח.
אז כמובן שכשמצליח זו הרגשה נהדרת!

כבר הכנתי לא פעם עוגה ללא גלוטן לבנה רגילה, מאי אילו מתכונים, אחד אפילו לא רע ( וטרם העלתי כאן באמת )
אבל אחרי ההצלחה עם כמה עוגות בתקופה האחרונה, אני חושבת ש'עליתי דרגה' ברמת המתכונים שאני דורשת מעצמי. אז נכון שקצת אולי שכחתי את הטעם של עוגות עם גלוטן , אבל אני לא שוכחת טעם שווה, מרקם נהדר , קלילות ועדינות ובעיקר- חוסר טעם לוואי כשלשהוא. כשמצליחים עם כל הנ"ל- זה באמת משהו!

אז העוגה הזו עונה על הדרישות !
אני די בטוחה שאפשר לגוון אותה, תפוז במקום לימון, להוסיף קצת פרג. וכמובן לאכול בתוספות שונות של שמנת מתוקה, פרי וכ"ו.
המטרה של העוגה הזו היא כבסיס לטרייפל תות ( מתכון ותמונות אחרי יום העצמאות ) כך שהייתי צריכה אותה יחסית נייטראלית.


עוגה לבנה ללא גלוטן ( עם ניחוח לימון )

תבנית באורך 20 ס"מ
לחמם תנור ל 170

2 ביצים
חצי כוס סוכר
קליפת לימון מגוררת
רבע כוס שמן+ שתי כפות ( שמתי שמן זרעי ענבים, אפשר כל שמן שאוהבים באפיה )
רבע כוס רוויון
45 גר קמח אורז מלא
35 גר קמח סורגום*
35 גר קמח שקדים
15 גר עמילן תפ"א ( אפשר קמח טפיוקה )
כפית אבקת אפיה
חצי כפית מלח

להקציף יחד ( הקצפתי במטרפה ידנית ) ביצים וסוכר, להוסיף גרד לימון, שמן ורוויון.
להוסיף את כל היבשים, לערבב טוב.

לאפות עד שקיסם יוצא נקי

* אפשר קמח אחר שאוהבים אם אין. או להוסיף 35 מורכבים מקמח שקדים וקמח אורז מלא




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה