יום ראשון, 29 במאי 2011

שעועית ירוקה של פעם

סוף השבוע היה די עמוס.
זה התחיל באירוע לכבוד סיום שורשים אצל איל בשכבה.
עבר בשלום ויחסית מהר... ( כמו שכתבתי אני לא מתה על אירועים מסוג זה..)
החום שחיכה לנו שכיצאנו מהאולם היה נוראי. הטמפרטורה במכונית הצביעה על 38 מעלות!!! סיוט!!
בזחילה איטית, בפקק שהשתרך ממקום האירוע, כמעט עד הבית, חזרנו, ומיד יצאנו להמשך הבילוי של היום.
נסענו צפונה לאחותי, למפגש משפחתי, כולל שלושת הנכדים המתוקים. היה טעים וכיף.
הייתי אחראית על שני סלטים ו 3 קינוחים, מהם אחד נשאר בבית, מרגיז! וזה אחרי שהשארתי את הכל מסודר, מאורגן להעברה למכונית, כולל פתק שכל הפרטים בו.
כנראה שכשהצצתי בפתק, המשפקיים לא היו בדיוק עלי...
מי שרוצה מהקינוח האחרון שנשאר בבית- מוזמן :) ( אבל למהר !! )

בשבת השלמתי קצת בישולים שלא הספקתי כמו כל יום שישי.
קניתי שעועית ירוקה טרייה, ונזכרתי במתכון ישן, מאיזה ספר סלטים שהיה לאמא שלי.
לא ברור לי למה לפעמים אני נתקעת עם מתכון או שניים, ושוכחת לגמרי ממתכונים ישנים וטובים.
המתכון הזה בהחלט עושה חזרה בגדול לרפרטואר !

שעועית ירוקה עם ויניגרט ופקאנים

חבילה של שעועית ירוקה טרייה ( אפשר גם קפואה )
לרוטב:
שליש כוס שמן
רבע כוס חומץ בין יין
מלח
פלפל
שו שום כתושה
חופן פקאנים קלויים (או פקאנים מסוכרים. )

להרתיח סיר עם מים וקצת מלח, כשהמים רותחים להכניס את השעועית ל 4-5 דקות ומיד להוציא.
לסנן ולשטוף במים קרים.
בנתיים מערבבים את החומרים לרוטב, יוצקים על השעועית כשהיא עוד חמה.
מוסיפים את הפקאנים הקלויים ומגישים.





ומזל טוב לאחותי שחוגגת היום יום הולדת!
מאחלת לך יום הולדת נפלא, שנה נהדרת מלאה בחוויות חדשות ( אחרי שנה של חתונות ושנה של לידות... מה יהיה השנה ?? )

הבוקר.. בגינה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה