יום שישי, 24 ביוני 2011

עוגיות שוקולד צ'יפס עם מלח

פאניקה!!

מפלס העוגיות והעוגות בבית ירד אל מתחת לקו האדום!
כן, גם לי יש קו אדום.. לא רק לכנרת.
הקו האדום שלי זה שנשארו רק כמה קופסאות, נניח 2-3, אבל לא מלאות, של עוגיות, ועוד איזה אינגליש קפוא...
הסטנדארט הזה של הקו האדום, קצת מפריע למשל כשרוצים  צריכים להפשיר את המקפיא ...

בימים אילו של בחינות בגרות, צריך להיות ערוכים עם מפלס הרבה יותר גבוה מהרגיל.
תנועת הלומדים בבית הולכת וגוברת, ובתור אמא שטרם חוותה על בשרה מה זה מתבגר בן 18, מסתבר שצריך להערך בהתאם.
כשהחבר'ה האילו מגיעים, הפולניה שבי נהנית להוציא לשולחן מכל טוב. ( ואל תגידו לי 'הם אוכלים הכל'.. כי זה לא נכון, עשיתי ניסוי... הם לא אוכלים ממש הכל :) )

אז המפלס יורד, ואני נגשתי למלאכה.
מתכון שקרץ לי ( איך לאחת שלא יכולה אפילו לטעום משהו מסוג זה מתכון קורץ-אין לי הסבר. אבל הם קורצים! )
מהבלוג של דיויד לייבוביץ'

עוגיות שוקולד צ'יפס עם מלח

לחמם תנור ל 170-180

115 גר חמאה מלוחה רכה
110 גר סוכר חום ( שני שליש כוס )*
100 גר סוכר לבן ( חצי כוס )
ביצה
180 גר קמח ( כוס ושליש )
חצי כפית סודה לשתיה
חצי כפית מלח ים
חצי כפית וניל
200 גר שוקולד מריר קצוץ
כוס אגוזים קלויים קצוצים ( לא שמתי, הקהל הבייתי מעדיף בלי )

להקציף יחד חמאה וסוכר
להוסיף ביצה
להוסיף קמח, סודה, מלח, וניל
להוסיף שוקולד

לצקת עם כף ( גלידה אם יש ) תלוליות על תבנית מצופה נייר אפיה ( או סילפאט )
לאפות 12-15 דקות עד שהן תופחות ומתייצבות ומשחימות.
לקרר בחוץ.

מהכמות הנ"ל יצאו כ 30

* לא זוכרת אם כתבתי כבר על מידות. לעניות דעתי שווה להשקיע 100 ש"ח במשקל דיגיטלי.
ממליצה בחום.
קודם כל זה תמיד יותר מדויק, וזה גם יותר נוח, מודדים הכל בכלי אחד, לא מלכלכים כוסות מדידה שונות ( ואגב כוסות מדידה, מסתבר שהגודל שלהן שונה באירופה\ארה"ב\אוסטרליה... ככה שהיום בעידן האינטרנט ששולפים מתכון מבלוג באוסטרליה, או ניו-זילנד, ואת הכוסות מדידה קנינו בלונדון או ניו יורק.... לך תדע אם הכמות שאתה שם זה מה שהתכוון המשורר.... )
בקיצור- משקל!!






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה