יום רביעי, 29 ביוני 2011

הפחד שיגמר + פסטה עם פסטו אפונה

כשהתחלתי את הדיאטה ללא גלוטן, ניסיתי כל מיני מוצרים ללא גלוטן שהיו  בשוק.
בהתחלה מאד התלהבתי, ודברים שהיה כתוב עליהם "ללא גלוטן" קניתי, אפילו אם לא ממש הרגשתי שאני צריכה.. 'שיהיה'...
לאט לאט מצאתי את הדברים שטעימים לי ( אחרי שזרקתי לא מעט )
היום אני ממליצה למי שמתחיל דיאטה נטולת גלוטן, להתחיל בקטן. לקנות את הגודל הכי קטן שקיים בשוק, ללכת לטעימות עם יש, להתידד עם משהו עם צליאק ולבוא לטעום אצלו  :)  ( אני תמיד מזמינה אלי בשמחה ! )
כי האמת- הטעם קצת שונה! לוקח זמן להתרגל לכל מיני דברים.
היום המבחר הולך וגדל, יש המון מוצרים על המדפים, בחנויות המיועדות רק למוצרים ללא גלוטן, חנויות טבע, ואפילו במדפי הסופרמרקטים הרגילים.
יש לא מעט תוצרת "מקומית", חברות כמו אוסם, ולא מעט יצרנים ביתיים שמוכרים מוצרים נטולי גלוטן.
ויש גם לא מעט דברים מיובאים.
כשרק התחלתי, לא מצאתי לחם לטעמי, נסיונות אפיה  של לחם, לא היו מוצלחים ממש. קניתי פריכיות.
מצאתי פריכיות תירס, עם רישום בולט עליהן שהן ללא גלוטן. 22 קלוריות לפריכית, וגם טעים.
התרגלתי לאכול עליהן אפילו חומוס....
ואז יום אחד, אין!
חיפשתי במקום הרגיל בו אני קונה.. נגמר.
מיד נסעתי לעוד מקום- גם שם אין!
נסיעה , קצת בלחץ, למקום שלישי... חבילה אחת....
מה עושים ?
בימים הבאים מחפשים, שואלים... אין! מתעכב ! מכס\משרד הבריאות... לא  מענין אותי איפה הפריכיות שלי נתקעו בדרך מאוסטרליה. שכחתי לציין שהן מאוסטרליה ( הבנתי ששם ממש שווה להיות חולה לצליאק! )
אני לא אתבייש לספר שכמעט בכיתי.
בסופו של דבר, אחרי איזה שבועים הגיעו הפריכיות. אגרתי ( אלא מה ??!!)

התרגלתי  גם בלי פריכיות, אבל אני שמחה לבשר שמאז, זה קרה עוד פעם פעמיים, אבל כבר שנתיים שאין מחסור.

זה קרה לי עם עוד מוצר.
יום אחד אני משוטת בחנות טבע שאני אוהבת, ורואה חבילה חדשה של דגני בוקר ללא גלוטן.
אגב, דגני בוקר היה אחד הדברים שלא מצאתי לטעמי. כל הסוגים היו מיועדים יותר לילדים, מאד מתוקים, חלקם שוקולדיים, ופשוט לא לטעמי.
התרגלתי גם לא לאכול דגני בוקר... מתסבר שמתרגלים לכל..
ואז, יום אחד אני רואה קופסא עם דגני בוקר שעושים רושם שווה ביותר- פיצפוצי אורז מלא עם פירות יער.
קניתי!
אחרי יום רצתי לקנות עוד... ועוד....
ככה שלושה חודשים. ונגמר.
בשלב זה עוד לא למדתי את הלקח, ולא אגרתי מספיק. חשבתי שיקח שבועיים עד שתגיע הנגלה הבאה.
זה לקח משהו כמו 4 חודשים.
וכמו פרי עונתי, זה נגמר אחרי 2-3 חודשים, ומאז נעלם! ( כאן נעלם.. בארה"ב יושב על המדפים וקורא לי... )

לשמחתי אחרי תקופה קצרה התחילו ליבא סוג חדש של דגני בוקר. הפעם, בעלת נסיון וחכמה יותר, מיד בחנות פתחתי, טעמתי, ראיתי כי טוב וחזרתי למלא את העגלה בעוד 8 קופסאות בערך ( ושהקופאית תחשוב עלי מה שהיא רוצה ! )
וגם הסיפור הזה דומה: היה, נעלם, אני אגרתי.. חזר לתקופה... אני אגרתי שוב ( היו תקופות שהיו לי על המדף במזווה 15 קופסאות!!! ) שוב נעלם... שוב חזר.
בשלב זה יש כבר די הרבה זמן...

אבל, אני קצת בפחד... שמע יעלם שוב.
אני לא אוהבת את החוסר ודאות הזו, מתי יעלם לי מוצר שאני אוהבת. אז אני אוגרת...
באחת החנויות המוכר כבר שואל אותי בחיוך אם להוריד לי ארגז...


אחד הדברים שאני מפחדת שלא ישווקו יותר זו הפסטה שהכי לטעמי של BIAGLUT

באתר של smitten kitchen היא הכינה פסטו מאפונה.
מיד הכנתי גם. לא בדיוק פסטו אבל טעים מאד עם פסטה.

פסטו אפונה

כותבת כמויות כמו שהיא כתבה, אני ( כרגיל ) הכנתי פחות... לפחות לפעם הראשונה לנסיון

כוס וחצי אפונה טרייה או קפואה
שן שום כתושה
2 כפות צנוברים קלויים
חצי כוס גבינת פרמז'ן מגוררת
רבע כפית מלח
שליש כוס שמן זית


לבשל אפונה "אל דנטה" ( לא רכה מדי ) קפואה אני מבשלת 2 דקות במים רותחים, טריה טיפה יותר.

לשים  הכל יחד במעבד מזון ( או לטחון עם הבלנדר סטיק )

לבשל פסטה- להוסיף פסטו.






לפני כמה זמן קניתי אפונה טרייה בשוק האורגני...
אמנם טעים וכיף לנישנוש ככה ישר מהתרמיל
אבל האמת, די עלוב.. בכל תרמיל היו מעט מאד אפונים, וסה"כ מסלסלת אפונה לא ממש היה מה לאכול :(

זה מה שיצא מסלסלה...
חבל




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה