יום רביעי, 3 באוגוסט 2011

פיצה ללא גלוטן

בעצם המתכון הוא ללחם שטוח flat bread  מבלוג שנקרא the baking life
היא מכינה אותו על הגריל.
אבל, זה נראה לי קצת בעייתי כי הבצק יוצא די בלילה.
אני שפכתי את הבצק על תבנית חמה ( עם סילפאט ) ומיד הכנסתי לתנור חם. אני מניחה שעל מנת לקבל לחם יותר שטוח ודק, הייתי צריכה לשטח יותר בעזרת מרית.
בכל מקרה, אחרי אפיה של כמה דקות, הוצאתי, הוספתי לחלק רוטב עגבניות, גבינה וזיתים- והרי פיצה!

לחם שטוח

139 גר קמח אורז לבן
100 גר קמח אורז חום
65 גר קורנפלור
42 גר קמח שקדים
30 גר קמח סורגום
20 גר קמח שיבולת שועל ( נ"ג )*
כף קסנטאן גאם
כף סוכר
כפית מלח
כוס+ 3 כפות מים פושרים
חצי כוס+ כף חלב
2 חלמונים
כף שמן
14 גר שמרים ( טריים ) או 2 ורבע כפיות יבשים

* שינויים שלי- במקום קמח שיבולת שועל שלא מיטב עימי, שמתי עוד סורגום.
אני חושבת שבפעם הבאה אוותר על הקמח אורז לבן ובמקומו אחלק חצי קמח אורז מלא וחצי סורגום.. לא מתה על האורז הלבן.

לערבב הכל יחד לבלילה סמיכה אחידה.
לתת לזה לתפוח כשלושת רבעי שעה.

לפי המתכון המקורי צריך לשטח בין שני ניירות אפיה, הבלילה יצאה לי דליל מדי אפילו לחשוב על זה, ולכן פשוט "שפכתי" על תבנית חמה.

לאפות בתנור חם ( 200 )  כ 10 דקות.
אם רוצים פיצה- בשלב זה לשים רוטב עגניות מתובל ע"פ הטעם, גבינות, ותוספות ע"פ הטעם, ולהחזיר לתנור לעוד 7-10 דקות עד שמוכן.

תמונות לא הכי מוצלחות כי צולמו בלילה


הבלילה בתפיחה


חלק שהושאר כלחם שטוח


הכנתי חצי כמות, יצא "לחם" בגודל 20 על 10 ס"מ- שתי מנות יפות של פיצה ( או לחם )

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה