יום שלישי, 23 באוגוסט 2011

תתחדשי! ועוגת שוקולד עם רוויון

ביום שעברנו לכאן, הבנתי שעד כמה שאני מאוהבת במטבח החדש לי, הרבה מקום איחסון, אין בו.
עוד באותו בוקר הרמתי טלפון לנגר, שבמקום ארון מעילים שהיה אמור להיות בכניסה ( שצמודה למטבח ) שבבקשה יכין מדפים שאוכל לאחסן שם עוד כלי מטבח.
הענין הוא כזה, בצמוד למטבח שלנו יש חדר די גדול שאנחנו קוראים לו 'חדר משק'...
בעבר בשכונה היה מותר להקים חדר כזה, במרחק מטר ממבנה הבית, לא צמוד לבית, כשהגג שלו יחסית נמוך, ואם אני לא טועה שימש גם כחדר בטחון.
עם השנים אנשים עשו שינויים וכשאנחנו בנינו, אותו חדר משק, תוכנן כחלק מהבית, צמוד למטבח, עם תקרה יותר נמוכה.
הרבה אנשים"גנבו" אותו אחרי קבלת האישורים, לטובת הבית, וכך הגדילו את המטבח, עשו בו פינת משפחה ועוד.
אנחנו נצמדנו לתוכניות המקוריות המאושרות, ולא שינינו כלום.
המטרה של החדר היא איחסון, וכביסה.

לא פעם כשהגיעו אלינו חברים חדשים שקיבלו סיור מודרך, היתה השתאות מהגודל העצום שלו... היו כאלו שאמרו שהיו שמחים לגור בו...

הבעיה עם החדר כזו- אין לו כלום על הגג, הוא בצד הדרום מערבי של הבית, ככה שהוא מתחמם מ-א-ד, ויחד עם מכונת כביסה ומייבש שעובדים שם די הרבה, לפעמים אני בהחלט יכולה להוסיף לשימושיו- חדר סאונה!

כשרק עברנו , התקנו על שני קירות מדפים פתוחים לאיחסון. היות וכמעט שנה גרנו באתר בניה, היה לא מעט אבק... ודי מהר העברתי לאותו ארון מעילים כל מה שאני צריכה לשימוש עם אוכל- שיהיה סגור טוב בארון.
בחדר משק נשארו דברים כמו ציידניות, בקבוקים סגורים, צעצועים של גינה ( כדורים, רובי מים ) וכ"ו.

אחרי כמה שנים קניתי באיקאה שני ארונות גדולים, לא הכי מוצלחים בעולם, אבל מאכלסים די הרבה, ובתוכם איחסנתי המון דברים: קמח, אורז, שקדים, אגוזים, דגני בוקר ועוד המון המון..

ואז אחרי כמה זמן התחלתי לשים לב לפרפרים...
קניתי קופסאות... וכל מה שהיה פתוח- נכנס לקופסת פלסטיק בתוך הארון.
שמתי מעטפות עם עלי דפנה וציפורן להרחיק מזיקים...
וכל חודש\חודשיים עשיתי סדר ונקיון ( אני טובה בזה ! )

וכל כמה זמן הם חזרו, הפרפים ( איכס )

באחד מהימים האחרונים של יוני, שוב עשיתי סדר ונקיון... זרקתי לא מעט דברים, חידשתי את המעטפות עם עלי דפנה וציפורן...
ואחרי שבועיים שוב מצאתי את עצמי הורגת פרפרים קטנים.

מה ששבר אותי היה כשפתחתי שקית אורז חדשה, שבילתה בארון שבועיים גג, ומתוכה התעופפו כמה פרפרים.
אז נכון שהם הגיעו בתוך השקית... אבל מה שעודד אותם להתפתח היו תנאי הארץ הטרופית הנפלאה של חדר המשק שלנו.
יום למחרת אחותי בילתה אצלינו, בילינו את אחה"צ בנקיון וזריקת יותר מחצי מהמוצרים שהיו בארונות!
הרבה מהדברים שניצלו מהחיות, הועברו למקרר במטבח, שגם ככה עמוס ( מדף עליון מלא במליון סוגי הקמחים השונים והמשונים שלי ) מדף תחתון בריבות...

הגעתי למסקנה שאני צריכה חדר קירור !
נו טוב, מקרר...

לקח עוד איזה חודש וחצי עד שהגעתי להחלטה איזה מקרר אני צריכה, עם מקפיא מספיק גדול ( שיחליף את המקפיא הקטן שהיה שם ), שיכנס בקלות בלי הורדת דלתות\שבירת קירות...ושגם היה חתיך ( כן... אני חובבת מוצרים חתיכיים )

ביום שישי הגיע החתיך.
אחרי כמה שעות הוא כבר היה מלא!
הכ-ל הוכנס פנימה ! קמחים, ריבות, פסטות ללא גלוטן ( אמרתי לבעל שאם אני מוצאת פרפר באיזה חבילת פסטה ללא גלוטן יקרה מפז, אני נוסעת לאטליה לקנות פסטות! ) אגוזים, שקדים, אורז... בקיצור הכל!





מדף עליון מלא בקמחים ! אפשר לישון בשקט... שום דבר רע לא יקרה לסורגום שלי :)






עוגת שוקולד

לחמם תנור ל 180

כוס ורבע קמח
חצי כפית אבקת אפיה
רבע כוס אבקת קקאו
רבע כפית סודה לשתיה
רבע כפית מלח
57 גר חמאה
רבע כוס שמן
כוס סוכר
2 ביצים
100 מ"ל רוויון
כפית וניל

להקציף חמאה עם סוכר
להוסיף ביצים ווניל
להוסיף יבשים, שמן ורוויון

לאפות בתבנית אינגליש, עד שקיבם יבש.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה