יום שני, 17 בנובמבר 2014

קאפקייקס קפה שוקולד

אין כזה מצב בבית , שלא תהיה עוגה ( או עוגיות ) על השיש , במצב טרי 
( בניגוד למצבור לא קטן קפוא, שיש תמיד )
אבל תמיד תמיד, יש איזה עוגה לקפה\תה של 4 אחה"צ ( למי שצריך... ) או לאורח מזדמן, או מי שצריך משהו מתוק אחרי ארוחת צהריים.
בקיצור- תמיד יש עוגה !

תלוי במי בבית באותה תקופה, העוגות יהיו כמובן מכוונת למה שהוא\היא אוהבים יותר.
בשנה וחצי האחרונות, שבעיקר הגברים היו כאן אחה"צ ( בניגוד לסופי שבוע ) היו בעיקר עוגות שמרים ועוגות בחושות, עם עדיפות לשוקולד.
אם אני שותפה לאכילה, זו תהיה ( מן הסתם ללא גלוטן ) אבל לרוב- עוגת פרי . ואז, איל כבר לא אוכל. ( אז תהיה עוד עוגה או עוגיות בשבילו )

מה שאני מנסה להגיד זה- שיש פה כל הזמן עוגות, בהכנה, במקפיא, או שזה עתה יצאו מהתנור.
וכמובן- במגוון גדול :)

ואני מגוונת.
כשאני נתקלת במתכון שעושה רושם טוב, אני מיד מסמנת, ומנסה.

נעה, חובבת הקפה, אמרה שהקפה לא מספיק מודגש בעוגה.
אחרים אמרו שזה בהחלט מספיק. 

המתכון, מהבלוג pastry affair
שם מופיע כעוגה, אני הכנתי כקאפקיקס

קאפקייקס קפה שוקולד


תבנית עגולה קטנה ( קוטר 20 או תבנית אינגליש ארוכה )

לחמם תנור ל 170

113 גר חמאה בטמפרטורת החדר
שלושת רבעי כוס סוכר
2 ביצים גדולות
כוס ( מייכל ) שמנת חמוצה או יוגורט
כפית וניל
חצי כפית מלח
כפית סודה לשתיה
כפית אבקת אפיה
2 כוסות קמח

לפירורים:
שליש כוס סוכר
כפית וחצי קינמון
כפית אבקת אספרסו*
150 גר שוקולד מריר קצוץ לחתיכות קטנות

לערבב יחד את כל החומרים לפירורים.

להקציף יחד חמאה וסוכר
להוסיף ביצים, וניל ומלח
להוסיף קמח, אבקת אפיה, סודה לשתיה, ושמנת חמוצה.
לערבב עוד 2-3 דקות עד שהכל אחיד.

לשפוך לתבנית עם נייר אפיה מחצית מהבלילה, לפזר מחצית מתערובת הפירורים בצורה אחידה מעל.
לשפוך את שארית הבלילה לתבנית, ולסיים עם שאר הפירורים.
לאפות עד שקיסם יוצא יבש.

* אין לי אבקת אספרסו, השתמשתי במה שיש בבית- טייסטרס צ'ויס. מכיוון שצריך אבקה, כתשתי אותם קצת ( תמונה למטה ) עד שהתקבלה אבקה.













אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה