יום שני, 20 במאי 2019

דרום אפריקה ללא גלוטן

דרום אפריקה לא היתה בכלל בתכנון.
היו תוכניות אחרות, טיול ארוך של איל ואבא שלו לנפאל, שיפוץ של חדרי רחצה בהשגחתי כאן.
ואז הצבא שיבש הכל, ודי במהירות הוחלט על נסיעה של שבועיים וחצי לדרום אפריקה. 
בעל הבית, איל ואני.

התוכנית בגדול חולקה ל 3: garden route  מקייפטאון לפורט אליזבט, כמה ימי טיול בדרקנסברג, וסיום בקרוגר ( ספארי ).


ביום הראשון בקייפטאון טיפסנו על Lion's Head  מסלול טיפוס נחמד ( מזל שלא היה חם ) 
למחרת בבוקר התעוררתי עם תחושה שמשאית דרסה לי את הגב והידיים. חשבתי לעצמי שזה הדלקת פרקים/הטיפוס על ההר. יעבור.
רק שזה לא עבר, וגם עלה החום.
חשבתי שפעת ( וקוויתי, בגלל שחוסנתי, שיהיה זריז )
אבל לא.
החום עלה, הרגשתי סמרטוט. 
בימים הבאים ניגררתי אחרי הבנים.
פה ושם אפילו הצטרפתי למסלול ( חצי מתה ) , ובשלב מסוים החלטנו להשאר ללון באותו מקום , ואני נשארתי יומיים לנוח, והם נסעו לטייל.
ביום החמישי, לפני טיסת המשך לכיוון הדרקנסברג, חשבנו אולי פשוט אחזור לארץ, על  הדרך ראיתי רופא, שאמר בשום פנים ואופן לא לטוס ככה. יש לי דלקת חמורה בגרון וברונכיט. כנראה נדבקתי במטוס,
צייד באנטיביוטיקה ועוד כל מיני שטויות שלא לקחתי.
המשכנו.
הם טיילו, אני המתנתי ב" לובי" של "מלון" זה או אחר.
עד קרוגר. שם ישבתי במכונית ( אין ברירה אחרת ) אבל גם זה לא היה קל.
חזרנו, אני עוד משתעלת , הספקתי להדביק אותם קצת, לחזור לעבודה, לבשל ולבשל ולאפות לחג..
מתאוששת.

אז מה אכלתי ?
לא הרבה.
גם לא היה מה, גם לא היה הרבה תאבון.
קראתי שבד. אפריקה יש חוק סימון, ואכן כל מה שבדקנו היה מסומן הייטב.
הבעיה היתה שהם לא ככ מאורגנים לצמחונים, ועוד כאלו עם צליאק
אז בקייפאטון וסביבתה היתה יותר הבנה, אפילו נתקלתי במילה gluten free  בתפריט
אבל באזורים היותר נידחים, גורנישט מיט גורנישט ( כלום... נאדה )
המקום היחידי שנתקלתי בכמה מוצרים ללא גלוטן בסופרמרקט היו בקייפטאון.
בשאר המקומות הכלכלה שלי היתה מורכבת מיוגורט, בננות, תפ"ע, פריכיות שהבאתי מהארץ, גבינה צהובה, עגבניות, ובמסעדות- סלט יווני. זה מה שהם יודעים לעשות. בכל מקום- סלט יווני.
לפעמים הוא היה מענין יותר בתוספת גרעינים או חמוציות, או אפילו אבוקדו, לפעמים משעמם עם חסה, 2 עגבניות שרי, רבע מלפפון, 2 זיתים ופטה יבשה.

כנראה שאם הייתי אוכלת בשר החיים שלי היו יותר קלים ( גם שם )

למי שצריך/רוצה לרדת 4 קילו בשבועיים וחצי, נסיעה לדרום אפריקה עם צליאק, וברונכיט- יסדר את הענין :)


אין ספק שדרום אפריקה יפהפיה.
חבל שלא יכולתי להנות מהכל.

תקלה במחשב לא מאפשרת לי להעלות תמונות.
מקוה שתפטר בקרוב.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה