יום שלישי, 30 באוגוסט 2011

עוגת גלידה

למרות שאכלנית גדולה לא ממש הייתי, מאד אהבתי להיות במטבח ולהכין דברים כבר מגיל מאד צעיר ( אם לא סיפרתי עוד סיפור הצ'יפס והשריפה... אז בהזדמנות )
את העוגת גלידה הזו אני זוכרת שהכנתי כבר בכיתה ג' או ד' לבדי.
כשהייתי בכיתה ד', בחופשת פסח הורי נסעו לחו"ל, השאירו אותי עם אחותי הגדולה וסבתא ( שאחותי דאגה לפנות מדי פעם על מנת שתוכל לחגוג..) אני זוכרת* שדודה שלי צילצלה וביקשה את המתכון לעוגת גלידה של  אמא, ומאד התפעלה שאני יודעת איפה למצוא את המתכון ולהסביר בע"פ מה לעשות. כאילו שכבר הכנתי את זה. ( כי באמת הכנתי...)

עוגת גלידה של אמא

חצי חבילה פתי בר ( 120+ גר  ) ( כמובן שיכול להיות ללא גלוטן )
כפית סוכר
40 גר חמאה מומסת

לרסק פתיבר, להוסיף סוכר וחמאה.
לשטח בתבנית עגולה **
לאפות בתנור מחומם ל 180, בערך רבע שעה

מעל-
חלבון
שלושת רבעי כוס סוכר
2 שמנת מתוקה
30-40 גר שוקולד מריר מומס
2 כפות שרי

להקציף חלבון, להוסיף בהדרגתיות סוכר
להקציף 2 שמנת
לערבב שמנת עם החלבון והסוכר.
לחלק ל 2
לחלק אחד להוסיף את השוקולד המומס, לשני את השרי

לצקת לסירוגין משתי התערובות מעל לבסיס , ולהקפיא.





*נעה אומרת שבגלל שאני זוכרת שטויות כאלו, אין לי מקום במוח לזכור את המספר טלפון שלה.. או מה קראתי לפני חודש... או דברים שחשוב שאזכור עכשיו.

** הכי קל- להדק עם כוס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה