יום רביעי, 31 באוגוסט 2011

עוף עם אורז מלא

כמה כבר אפשר לעשות על האש כל יום שישי ?
אמנם אני לא מאוכלי הבשר, אבל אני  ממארגני הארוחה ומהוגי התפריט, וכבר שיעמם לי כל שבוע פחות או יותר אותם דברים.
החלטתי על שינוי, הפוגה בת שבוע.
מצאתי מתכון לעוף שעשה רושם טוב ( לצמחונית :) ) בבלוג של 'ביסים'.

הדעות היו חלוקות ( יכולתי מראש לדעת את חוות הדעת של הסועדים המשפחתיים )
50% אהבו מאד ! עוד 50% התחלקו, כשאחד לא ממש ואחת מתנדנדת...

בכל מקרה יהיו שידורים חוזרים... וה25%- שיתרגל!

עוף עם אורז מלא

4 כרעיים
בצל קצוץ גס
כוס אורז עגול מלא ( קניתי של הרדוף ) שטוף
4 תפוחי אדמה קלופיים וחתוכים לחתיכות גדולות
תבלינים:
כפית פפריקה
חצי כפית כמון
חצי כפית גרגירי כוסברה טחונים
חצי כפיתכורכום
כפית וחצי מלח
פלפל שחור
2 וחצי כוסות מים

לחמם תנור ל 220

לערבב תבלינים, מלח ופלפל יחד.
לטבל עוף בשתיים וחצי כפיות מתערובת התבלינים.
בסיר כבד ( כזה שיכול אח"כ לעבור לתנור ) לטגן בקצת שמן את הבצל, להוסיף את האורז והתבלינים.
להוסיף את העוף ואת תפוחי האדמה
להוסיף מים
להביא לידי רתיחה, לכסות ולהעביר לתנור.
להשאיר בתנור 60-70 דקות.


הערות: לפי ההוראות אפשר לשחק עם התבלנים ע"פ טעם אישי ... אני , בתור צמחונית, לא ממש יכולה לשחק ע"פ הטעם, אז דבקתי במתכון המקורי.
אפשר להוסיף אורז, מסתבר שהוא יוצא נפלא, ואפשר לשים טיפה יותר מים.
אני  חושבת שזה גם תלוי בסוג הסיר\קדירה שבה מבשלים.
בשלתי בסיר לה קרוסט שהוא די אטום, משהו שהוא פחות אטום יאבד יותר נוזלים. אז להיות עם יד על הדופק ולבדוק מדי פעם אם צריך להוסיף.
ב10 דקות האחרונות של התנור הסרתי את המכסה שקצת נוזלים יתאדו.




תגובה 1:

  1. נשמע לי טעים מאוד, אני מאוד אוהבת את השילוב של עוף שמתבשל ביחד עם אורז

    השבמחק