יום שישי, 23 בינואר 2015

עוגת שוקולד בירה של נייג'לה

מזה הרבה שנים שאני פתאום רוצה קיץ !
באמצע החורף. 
זה לא קרה לי.
אני מאילו שכל עונה " בסדר" להם.  (  במיוחד כשחיים בארץ והחורף הוא קל, הקיץ, ברובו נסבל, והסתו והאביב מינורים ביותר )
אבל השנה - די!!
לא אכפת לי מהגשם. או הקור.
שנה ראשונה שיש לי מתחילת החורף נעליים מתאימות, ופעם ראשונה שאני זוכרת את עצמי  לובשת גם חולצה עם שרוולים ארוכים , בנוסף למשהו עליון. מסתדרת.
אבל הצינון\מחלה האינסופיים האילו כבר עברו את גבול הטעם הטוב.
וכן, התחסנתי נגד שפעת.
ולא, אין לי שפעת... ( רק זה חסר )
אבל בכל זאת הצלחתי לחלות במשהו.
ואני מאשימה את החורף, זה ברור! בקיץ לא חולים ככה.
אז אני רוצה קיץ!
בגדים קצרים, כפכפים, שמש, בריכה. 
וגם לחות, מאורר צמוד, והרבה מקלחות.
נשבר לי מהחורף השנה. 




איך לא הכנתי את העוגה הזו קודם, לא ברור.
כבר שנים היא אצלי בתכנון, אבל משום מה לא יצא.

באחת מאפיזודות נדודי השינה של השבוע החולף, תוך כדי שיטוט ברשת, נתקלתי שוב בעוגה, והחלטתי שעל הבוקר אני מחפשת בסופרמרקט השכונתי את הבירה הנדרשת. אם תהיה, אני אכין את העוגה.
למרות שאני בסופרמרקט כמעט כל יום, לא היה לי מושג איפה מדף הבירות. שני סיבובים מהירים בכל הסופר, ומצאתי אותו. ולהפתעתי, גם את הבירה ! מי היה מאמין ?! ( סופרמרקט בעל מבחר דל יחסית )
לפי המתכון, חשוב להשתמש בבירה של guinness ואם יש אצלי בסופר ה $%#&, אז כנראה יש בכל מקום :)

יש כמה ורסיות לעוגה הזו, החלטתי להיצמד למתכון של נייג'לה.
אני זוכרת את הפעם שראיתי אותה מכינה את העוגה ( למה בדיוק אני מקדישה מקום בזיכרון של המוח שלי חחח ) התיאורים שלה של אוכל, במקרה הזה של צבע העוגה, עשו לי את זה ( אפילו שאני לא יכולה כמובן לטעום, גם קמח, גם בירה, אבוי! )
המתכון בגרמים- לשקול!

עוגת שוקולד עם בירה של נייג'לה

לחמם תנור ל 180

תבנית 24

250 מ"ל בירה guinness
250 גר חמאה חתוכה לקוביות
75 גר קקאו
400 גר סוכר לבן
142 מ"ל שמנת חמוצה
2 ביצים
כפית וניל
275 גר קמח
2 וחצי כפיות סודה לשתיה

בסיר בינוני  להמס חמאה בבירה. להסיר מהאש.
להוסיף סוכר וקקאו. לערבב טוב
להקציף יחד ( אפשר במטרפה ידנית ) שמנת חמוצה, ביצים ווניל
להוסיף את השמנת\ביצים, לסיר. לערבב.
להוסיף קמח וסודה.

לאפות עד שקיסם יוצא יבש, בין 45-60 דקות

לקרר.

נייג'לה מצפה את העוגה בקרם של גבינת שמנת (300 גר ) , אבקת סוכר ( 150 גר ), שמנת מתוקה ( 125 מ"ל ): לערבב טוב גבינה וסוכר, להקציף שמנת מתוקה ולערבב, למרוח על העוגה.
אני וויתרתי, העוגה מספיק רטובה וחלק מבני הבית לא מתים על גבינת שמנת ( לא מבינים כלום!! )










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה