יום שני, 12 בדצמבר 2016

גאלט תפוחי עץ

כבר הרבה שנים שאני לא " עושה קניות" כשנמצאת בחו"ל.
הגעתי למסקנה שהכל יש כאן ( גם אם יקר יותר ) או שניתן להזמין ( גם אם עולה יותר בגלל המשלוח )
א- אין לי סבלנות כמו פעם
ב- אין לי כוח כמו פעם
ג- כשאני עם עוד אנשים קשה לי משום מה להחליט מהר. מנסה גם לתפוס דיל טוב ( אחרת בשביל מה לבזבז זמן על הקניות ) גם למצוא בדיוק מה שאני רוצה/צריכה... לפעמים עושה החלטה בלחץ של רגע, כי " ביזבזתי" לאחרים יותר מדי זמן .... אח"כ מתחרטת. או מגלה שמה שקניתי לא באמת במידה, או בדיוק מה שרציתי.
בקיצור... כמה שפחות.
אבל, אני לא חפה מפשע, וגם אני אוהבת לחזור מחו"ל עם משהו , ולפעמים נתקלת במשהו שלא תיכננתי לקנות אבל ממש מתחשק לי.
בארה"ב אני חייבת להכנס לפחות פעם אחת לוויליאם סונומה. להריח את החנות, לשטוף את העיניים עם כל מה שהייתי קונה לו רק יכולתי ( כסף, משקל, צורך..)
הכי כיף זה לקנות משהו קטן, במיוחד משהו שבאמת צריך ( וכן נעה, אני מאד צריכה מגלען לדובדבנים ! )

ואיך אפשר בלי חנות ספרים. כיף לאיזה שעה שעתיים, שלוש, בלי לחץ, לעבור על כל מה שאוהבים בחנות. 
ספרים זה באמת משהו שלא כדאי לסחוב, במיוחד בגלל המשקל.
הפעם נתקלתי באזור העיתונים בחוברת של מתכוני אפיה מבית 'בון אפטיט', ולא יכולתי לעבור הלאה.
יחד עם המגלען, שתי רכישות בשבילי שעושות לי כיף גדול.

ע"פ התמונות בחוברת, הכל נראה ט ו ב ומגרה ביותר.

חודש וקצת אחרי ההתאקלמות חזרה, החלטתי להתחיל ליישם.

הפאי ( גאלט ) הזה משם.
מה כבר אפשר לחדש בגאלט ?
אז באמת, לא הרבה. אבל כמה דברים קטנים שעושים הבדל, ויוצרים תוצאה שווה במיוחד.

את הבצק אפשר להכין יומיים מראש ולשמור במקרר , לשמור בהקפאה חודש.

גאלט תפוחי עץ ( מתוך חוברת של בון אפטיט )


בצק:
כף סוכר
חצי כפית מלח
כוס קמח
85 גר חמאה קרה חתוכה לקוביות
ביצה גדולה
מים קרים ( כף או 2 ע"פ הצורך )

 לתפוחי עץ:
2-3 תפוחי עץ ( 2 גדולים או 3 קטנים ) שטופים ופרוסים דק דק ( פרסתי עם מנדולינה )
55 חמאה
חצי כפית וניל
3 גפות סוכר חום או סוכר קנים

להכנת הבצק- לערבב הכל יחד במעבד מזון מלבד הביצה. להוסיף בסוף ביצה, ואם יש צורך גם כף או 2 מים קרים . אמור להתקבל מרקם פירורי כמתגבש לבצק כשדוחסים אותו
לעבד לדיסקית, לשמור בניילון במקרר לפחות שעתיים

לפני שמרכיבים את הגאלט, להוציא בצק מהמקרר ל 10 דקות שיתרכך קצת
לחמם תנור ל 180

לחמם חמאה ווניל בסיר קטן על אש נמוכה עד שהחמאה מתחילה להזהיב. לעמוד ליד וברגע שהצבע מתחיל לקבל גוון של חום בהיר, להסיר מהאש. מתקבלים פירורים שרופים, לתת להם לשקוע בזמן שהחמאה מתקררת.

לרדד את הבצק על נייר אפיה לעיגול בקוטר 28-30 ס"מ
להניח בצורה מעגלית את פרוסות התפוחים בצורה חופפת. להשאיר שוליים של 3 ס"מ בצק
להבריש מהחמאה את התפוחים, לפזר סוכר 
לקפל את הבצק שנשאר בשוליים על התפוחים 
לאפות בערך 30-40 דקות עד שהגאלט משחים

אפשר להגיש עם גלידת וניל או קצפת ( או לא )


תמונות ליליות.. אף פעם לא משהו.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה