יום שבת, 18 בפברואר 2017

תותים ומסקרפונה

נעה הגיעה לשבוע הביתה "חופש" בין בחינות.
פינתה כמה שעות בשישי בבוקר לבילוי עם אמא בת"א כמו שאנחנו אוהבות.
עשינו סיבוב גדול מהרגיל, להספיק כמה שיותר, ובין השאר עברנו בשוק הכרמל מההתחלה ( בצד המערבי ) ועד הסוף ( אלנבי ) מצאנו כמה חנויות שלא הכרנו.
חנות ממתקים עם שלל מארה"ב ואנגליה ( ובטח עוד ) במחירים ממש שווים. הצטיידנו בשלל לא קטן...
אח"כ נכנסו לחנות עצומה של גבינות. היה מטורף לחלוטין ( שישי לפני הצהריים ) אבל לא ויתרנו ועמדנו בתור לשלם עבור 2 קופסאות של מסקרפונה מאטליה.
מזל שמזג האויר לא חם ואפשר היה להמשיך להסתובב בלי חשש לגבינה.
זה הזכיר לי ששבועים קודם שהייתי בקנדה, חברה קנתה חלב בשוק ( היא קנתה בגלל הבקבוק זכוכית המקסים שבו היה החלב... לא כי ממש היתה צריכה את החלב. אני מבינה לגמרי כמובן, כי תעשה בו שימוש אחרי זה , ואם לא הייתי חוששת לסחוב זכוכית, הייתי קונה גם אחד ) בכל מקרה, לא היתה שום בעיה להסתובב עם החלב מהבוקר ועד הערב, כי הטמפרטורות בחוץ נמוכות מזו שבמקרר :)
זה לא משהו שמסתדר לי בראש, כי באופן אוטומטי אני חושבת שעם מוצרי חלב צריך לנסוע מהר הביתה. מן הסתם הרגל כשחיים במקום שרוב השנה הטמפרטורות מעל 15 מעלות...

עם המסקרפונה הכנתי לנעה טירמיסו.
מכיוון שלא היו לי ביסקוטים נטולי גלוטן, שידכתי קצת מהחלק הגבינתי לתותים- והרי קינוח מדהים וקל !

תותים ומסקרפונה

6-8 מנות אישיות ( תלוי בגודל הכלי ) וכמובן שהכי יפה בכלי זכוכית*

250 גר גבינת מסקרפונה
2 חלמונים
רבע כוס סוכר
כפית וניל
3/4 כוס שמנת מתוקה
סלסלת תותים חתוכים

להציא גבינה מהמקרר
להניח חלמונים וסוכר בסיר כפול ( סיר שיושב בתוך סיר עם קצת מים בתחתית ) על אש נמוכה
להקציף עם מקצפה ידנית, עד שהתערובת נעשית בהירה ותפוחה וטיפה מתחילה להסמיך.
להסיר מהאש, להוסיף וניל ולקרר לגמרי. להוסיף את הגבינה
להקציף שמנת מתוקה לקצף יציב. לערבב בעדינות עם הגבינה והחלמונים.
לחלק בין הכלי זכוכית  חצי מהכמות, לפזר תותים, לכסות בשאר הקרם, ולפזר את שאר התותים מעל
לשמור בקירור

* בצילום כוסות קטנות של איקאה ( גובה 8 סמ ) שזו מנה נכבדת 







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה