יום חמישי, 17 במאי 2012

קרם ברולה ( 2 )

עם סיום הטירונות, לנעה היתה בקשה אחת לקראת היציאה הביתה " תכיני קרם ברולה"

איזה אוכל את רוצה שאכין ?... "לא משנה... תכיני קרם ברולה"

אז הכנתי קרם ברולה כמובן...
הפעם ניסיתי מתכון מהספר של "אורנה ואלה" מאד דומה למתכון שאני תמיד מכינה, אבל לא בדיוק.
במתכון צריך 6 חלמונים מביצים מספר 2. שמתי 5 מביצים בגודל L, ומשום מה לקח לזה הרבה ויתר זמן להתייצב בתנור, אולי בגלל  העובדה הזו. אבל אני לא בטוחה. בפעם הבאה אשים 6 חלמונים, גם אם יהיו L...

שיטת סימון הביצים מעולם לא היתה הכי מובנת לי, מה גם שלפעמים קופסא עם ביצים L יוצאות ממש ענקיות ולפעמים לא ממש. אז אני מבינה שתרנגולת זה לא מפעל ולא פס יצור מדויק.. אבל למה לבלבל אותנו ? 
פעם סימנו במספרים, כבר הרבה זמן לא ראיתי מספרים אלא M, L ולפעמים XL.... אז למה זה מקביל במספרים של פעם ? ולמה שינו ?

אז איך יצא ? שווה !!!
קצת קשה להשוות בינו למתכון הקודם, כי מאד דומה, אבל נדמה לי שזה טיפה יותר קרמי ( מן הסתם טיפה יותר 'עשיר' )
ה"בעיה" היחידה, שנשארים עם חלבונים, שאחרי כמה שעות הפכו למרנג שיחכה לשבועות כנראה..

קרם ברולה

לחמם תנור ל 140-150

3 מיכלים שמנת מתוקה (750 מל )
חצי כוס סוכר
מקל וניל או כפית תמצית\מחית וניל טובה
6 חלמונים מביצים מס' 2 ( לראות מה כתבתי בפתיח )

( כמות: 11 קעריות של קרם ברולה )

להכין תבנית גדולה עם הקעריות

לחמם שמנת מתוקה, סוכר ווניל לסף רתיחה
לטרוף חלמונים.
להוסיף לחלמונים 2-3 כפות של השמנת החמה, לטורף היטב, ואז בהדרגה להעביר חלמונים תוך כדי טריפה לסיר עם השמנת.
להסיר מהאש. לסנן, ולשפוך לקעריות.
למלא את התבנית במים בזהירות.
להעביר לתנור.
אמור לקחת חצי שעה ( הן מכינות בקערות שטוחות של קרם ברולה, שלי מהסוג היותר קטן בקוטר ויותר עמוק, לכן לקח הרבה יותר מחצי שעה ) סכין צריך לצאת פחות או יותר יבש והקרם רוטט קלות בלבד.

לקרר

להגשה לפזר סוכר חום ולצרוב עם ברנר.

ולמה , למה כל הדברים הכי טעימים משמינים ??



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה