יום רביעי, 12 בדצמבר 2012

וופי פאי 'טירמיסו'

12.12.12 תאריך מדליק!!
אבא שלי נולד ב א' אלול
משום מה לא ידע תאריך לועזי, או שכן ידע..(?) אני לא ממש זוכרת מה הסיפור, אבל מה שאני זוכרת זה שכשהזדקק לרשום תאריך לידה ברישום במקומות לא משמעותיים ( נניח בית מלון ) רשם תמיד 12.12


לקראת ביקור שבת אצל החיילת, אני תמיד שוברת את הראש מה להביא.
כמו שכבר ציינתי, החיילת קצת בעייתית, ובסופו של דבר אני מביאה בעיקר מתוקים... והרבה!
לפני ביקור בחנוכה שאלתי אותה אם להביא סופגניות? ( לא! זה לא טעים שזה לא הכי טרי )  לביבות ? ( לא! אני לא מתה על לביבות )
על מה היא כן 'מתה'?!- על טירמיסו.
מצאתי את המתכון לוופי פאי טירמיסו בבלוג "מתוקים שלי"
היתה התלהבות אדירה! אמנם קשר בין טירמיסו לעוגיות הכדוריות היה כנראה רחוק ( לפי הטועמים הרבים ) אבל כולם שיבחו , זללו, חיסלו במהירות והתלהבות רבה.


ולמי שפיספס את ההסבר על הוופי פאי הקודמים-זו מעין הכלאה בין עוגה לעוגיה, עם מילוי במרכז.

וופי פאי טירמיסו

12-14 עוגיות

לעוגיות-
שלושת רבעי כוס סוכר
120 גר גבינת מסקרפונה
ביצה
כפית קפה 
2 כפיות ליקר קפה (לא היה לי, שמתי עוד קפה במקום )
כוס ושליש קמח
כפית מיץ לימון ( ויתרתי משום מה )
שליש כפית סודה לשתיה
רבע כפית מלח

לעיטור-
כף סוכר
חצי כפית קקאו ( לא ממותק )

לקרם-
120 גר מסקרפונה
120 גר גבינת שמנת
שליש כוס סוכר
כפית ליקר קפה ( שוב, לא היה.. אז שמתי קפה )

לחמם תנור ל 180

לעוגיות-
להקציף יחד מסקרפונה, סוכר. להוסיף ביצה וקפה
להוסיף קמח, סודה לשתיה ומלח

להניח תלוליות עם כף גלידה קטנה על תבנית עם נייר אפיה
לפזר מעל כל אחד קצת מהעיטור ( סוכר עם קקאו )
לאפות בסיבות 10-13 דקות עד שהן תפוחות ויציבות למדי למגע. לקרר לגמרי.

קרם-
לערבבהכל יחד במיקסר. לא יותר מדי, רק עד שמעורבב.

להניח קצת מהקרם על עוגיה אחת ולסגור עם השניה.

נשמר יומיים בקירור ( אם בכלל נשאר..)





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה