יום ראשון, 14 באפריל 2013

פילאף אורז עם עדשים ופטריות

בחג נפגשנו עם משפחה של הבעל, איתם נפגשים בערך פעמיים בשנה לכמה שעות.
הבן דוד של הבעל שאל אותו כמה הוא שוקל
והיה די נדהם לשמוע את התשובה ( 61 ) כן.. מדהים....הקנאה.. הקנאה...

בכל מקרה, הבעל אוהב לאכול! שלא תהיה אי הבנה.
הוא אוכל מסודר, מדוד, מדויק.
לעולם לא " מיישר"
לא אוכל בין הארוחות...

הוא תמיד נותן מחמאות לאוכל שאני מכינה, אבל לפעמים למחמאה יש איזה 'אקסטרה' ואז זה סימן שמה שהכנתי היה במיוחד טוב.

את המתכון הזה קיבלתי מאחת המורות בבי"ס בו עבדתי לפני מליון שנה.
היתה לנו קבוצה של כמה מורות, שעיקר השיחות בהפסקה היו בעיקר אוכל, והחלפת מתכונים.
יש אנשים שברור לי שכל מתכון שיתנו לי- יהיה שווה!  
אז זה אחד מהם!

לא הכנתי המון שנים, כי לא היו בנמצא אטריות דקות ללא גלוטן.
עכשיו יש! ואני מעדיפה את אילו של אדית'ס


פילאף אורז עם עדשים ופטריות

לחמם תנור ל 150
שליש כוס פטריות שמפיניון מיובשות
6-7 כפות שמן
חצי כוס עדשים ( אני אוהבת שחורים .. אבל הם טיפה "צובעים" את המאכל )
2 בצלים קצוצים דק
100 גר אטריות דקות למרק
כוס וחצי אורז ( אני אוהבת בסמטי )
מלח
פלפל
פפריקה
מים רותחים עד כדי כיסוי נדיב

סיר חסין אש שיכול להכנס לתנור מכוסה

לשטוף פטריות מיובשות ולסנן
לאדות בצל ב 3 -4 כפות שמן
להוסיף לבצל פטריות ועדשים. לערבב 2-3 דקות
להוסיף עוד שמן, אורז ואטריות, לערבב עוד 2-3 דקות
לתבל, ולהוסיף מים רותחים. לכסות ולבשל כ 10 דקות על אש קטנה
להעביר לתנור, מכוסה, לעוד 20-30 דקות ( לבדוק מה המצב אחרי 17-18 דקות )



                                      ובבקשה לשים לב לקערה המ-ה-מ-מ-ת!! של מיכל


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה