יום חמישי, 18 באפריל 2013

חלה

לכבוד חג שני של פסח
ולכבוד שמאגרי החמץ במקפיא התדלדלו עד לכדי 3 לחניות וכמה פיתות מסכנות
החלטתי להכין חלה
מראש הצטיידתי בשמרים, וקמח
וכן, אנחנו לא מאילו ששומרים, אוכלים חמץ בפסח , ואוכלים ביום כיפור.

כשהייתי בכיתה ד', הורי נסעו לספרד לחופשת הפסח.
נשארתי בבית עם אחותי, וסבתא שהיתה אמורה להשגיח, אבל נשלחה לביתה לטובת מסיבה\ות שאחותי ארחה.
אני, נשלחתי החוצה הרבה פעמים, על מנת לא להפריע ( זו בערך תמונת ילדות שלי- בחוץ!)
באחת הפעמים נשלחתי החוצה עם לחמניה עם שוקולד 
עמדתי בסמטה מחוץ לבית, ואכלתי...
בדיוק ערב שכן ( נראה לי הדתי היחיד בשכונה ) והעיר לי שאת זה, עדיף שאוכל בימים האילו , בתוך הבית.
מצחיק איזה דברים זוכרים.

מכיוון שנשארו לי כמה חלמונים יתומים, חיפשתי מתכון לחלה עתירת חלמונים.
עירבבתי כמה מתכונים יחד, לפי הצורך, ויצאה חלה מ-ה-מ-מ-ת !

שמרים שיש בהם הרבה שומן ( חמאה\חלמונים ) קשה להם יותר לתפוח, אז לא לתת לזה לבלבל אף אחד, הם עדיין תופחים והבצק שמתקבל הוא לא כבד, אבל עשיר מאד.

חלה

3 כוסות קמח
שלושת רבעי כוס מים פושרים
רבע כוס שמן
כפית סוכר
כפית ורבע מלח
17 גר שמרים טריים
4 חלמונים

ללוש הכל יחד במיקסר, 5-7 דקות עד שמתקבל בצק רק וגמיש. ( אם צריך, להוסיף קצת קמח, אז להוסיף אבל שהבצק ישאר יחסית לח )
להתפיח במקום חמים, בערך שעה.
ללוש עוד קצת ולחלק ל 3, לקלוע צמה ולהכניס לתבנית אנגליש עם נייר אפיה
להבריש בביצה טרופה ( אפשר להוסיף פרג או סומסום )

להתפיח כחצי שעה, בנתיים לחמם תנור ל 170

לאפות עד שמזהיבה 













אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה