יום ראשון, 21 בספטמבר 2014

קוקוש ( עוגת שמרים שוקולד הונגרית )

לא נעלמתי....
קצת עסוקה עם דברים אחרים.
רכשתי מכונת תפירה והרגע סיימתי פרויקט גדול.
זו הפתעה, ככה שאני עוד לא יכולה לגלות.
מה שכן, אני מרגישה סוג של accomplishment  :)
ויחד עם זאת די ברור לי שאם אמא שלי היתה רואה כמה פשלות ( ויש ה-ר-ב-ה !! ) עשיתי, היא היתה מתעלפת.
כמו בשאר הדברים, בתפירה היא היתה סופר דקדקנית ודייקנית... לא אהבה שמחפפים.
ואני, מה לעשות, בתפירה, די מחפפת... העיקר שיוצא ( די ) יפה ולא מתפרק, לא ?! :)

תמונות בקרוב.

בשיטוט ביאהו באחד הבקרים בהם התעוררתי השבוע ב 4 וחצי ( קרה יותר מדי פעמים ) נתקלתי במתכון לעוגה שנקראת קוקוש kokosh. לא להתבלבל עם הבבקה, שהיא גם עוגת שמרים עם שוקולד.
בסופו של דבר, התוצאה אולי די דומה.. מה כבר יכול להיות ההבדל בעוגת שמרים עם שוקולד ? שאחת ( בבקה ) מתפיחים את הבצק, אופים בתבנית עגולה גבוהה... 
בשניה, לא מתפיחים בצק בכלל, מה שהופך את העוגה לזריזה ביותר. אופים כגליל, והתוצאה שמתקבלת היא פחות נימוחה אולי בפנים, אבל בהחלט לא יבשה, ועם מעטפת חיצונית מתפצפצת. שילוב נחמד לעוגות שמרים .
וכן.. לא טעמתי, אבל תחקרתי את הנסיינית המסורה שלי ( נעה ) על כל ביס...

אז למי שמפחד מהתפחה, נראה לי שזה יופי של פתרון. פשוט מערבבים, לשים ( נו,  המיקסר לש ) מרדדים, מורחים, מגלגלים, ואופים. קלי קלות!!
אחרי חיפוש קצר, החלטתי ללכת על המתכון של 'על השולחן' עם טיפה שינויים שלי

עוגת קוקוש

ל 3 גלילים

לחמם תנור ל 90

בצק:
חצי קילו קמח 
רבע כוס סוכר
3 חלמונים
200 גר חמאה רכה
25 גר שמרים טריים ( חצי שמרית )קורט מלח
שלושת רבעי כוס חלב
כף וחצי חומץ הדרים

מלית:
ריבה ( שמתי מישמיש )
שלושת רבעי כוס סוכר
רבע כוס קקאו+ 2 כפות גדושות

ביצה טרופה

הכנת בצק:
לשים את כל החומרים יחד במיקסר עם וו לישה. לערבב עד שמתקבל בצק רך שמתנתק מהדפנות. להמשיך ללוש עוד 3-4 דקות

 לערבב קקאו עם סוכר.
לרדד 3 עלים,  למרוח כל עלה בקצת ריבה, לפזר שליש מתערובת הקקאו
לגלגל לגליל בצורה די הדוקה

להבריש על כל גליל מהביתה הטרופה

לאפות 10 דקות בתנור על חום 90
אחרי 10 דקות, להעלות טמפרטורה ל 180, ולאפות עד שהגלילים מזהיבים.



יש מאפים שפשוט יוצאים פוטוגניים ביותר :)















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה