יום שני, 8 בספטמבר 2014

קמח 'כרגיל'- תערובת חדשה לקמח נטול גלוטן של גלעם\אשבל

קיבלתי לנסיון חבילה של קמח ללא גלוטן חדש של חברת גלעם 
הקמח נקרא כרגיל

חבילת קמח שוקלת 450 גר, המחיר לפי מה שהבנתי-20 ש"ח

הקמח אינו מכיל סויה, מה שנחמד לי ( כי גם סויה אני לא יכולה )
הוא מאד הזכיר לי את הקמח של cup4cup האמריקאי שאני מאד אוהבת, ומתקמצנת בשימושו בגלל שהוא שם, ואני פה...  :)

מה -450 גר שעמדו לרשותי, הכנתי 3 דברים, שאני בד"כ מכינה עם הקמח האמריקאי הנ"ל.
הסיבה שאני מכינה עם התערובת ולא מערבבת לבד, היא שמשום מה העבודה עם הבצקים האילו שדורשים רידוד, יותר נוחה איתם, והטעם הוא לגמרי ללא טעמי לוואי .

הכנתי שטרודל יבש

גאלט פתוח של  תרד\פסטו גבינות ( בקרוב מתכון ) על בסיס בצק pate brisee של מרתה סטיוארט, שזה בצק פריך לא מתוק.

הכנתי עוגיות  שמרים ממולאים ב: נוטלה, וגבינה ( לא יחד..)

העבודה היתה די זהה לעבודה עם האמריקאי, 'כרגיל' טיפה יותר רך, וטיפונת התפרק יותר, אבל לא משהו שגרם לי להזיע או ל#$%^ או לעבוד קשה יותר.


התוצאות :
עוגיות שטרודל יבש יצאו נהדר. טיפה עבות יותר ממה שאני מכינה עם ה cup4cup, אבל טעימות באותה מידה. אם קצת יותר קמח, ניתן היה לרדד יותר דק ולהגיע לתוצאה דומה.

הגאלט הפתוח- הבצק יצא פירורי מדי. טעים, ואכלנו עם מזלג, אבל זה לא מה שרציתי שיצא....

עוגיות השמרים יצאו מעולה, כמו עם ה cup4cup

בשלושתם לא הורגשו טעמי לוואי, שמבחינתי זה מאד חשוב.

מסקנות- מצא חן בעיני.
אני כמובן אמשיך לערבב קמחים , אבל טוב שיש גם כאן ולא רק מעבר לים, קמח שניתן להכין איתו חלק מהדברים היותר מאתגרים.

















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה