יום שלישי, 13 בספטמבר 2011

עוגיות לימון ובזיליקום נטולות גלוטן

לפעמים אני עדיין כל כך מתרגשת שמשהו נטול גלוטן מצליח לי שזה מצחיק קצת...
ביס אחד לתוך העוגיה ואני בעננים ! יאמי!!

ראיתי את המתכון כבר לפני הרבה זמן באחד מהבלוגים האמריקאים שאני עוקבת אחריהם. ( gluten free in the city )
כשאני פוגשת מתכון שעושה לי רושם טוב, אני רושמת אותו והוא נכנס לרשימת המתכונים שאני רוצה לנסות. מרוב מתכונים שאני רוצה לנסות אני כבר מבולבלת לגמרי, ויחד עם זה שאני משתדלת שלמור מה נכנס לפה... אני בכלל לא מגיעה להכין מתכונים ישנים בפעם שניה...

כשהיום פגשתי משהיא שסיפרה לי שלבת שלה גם יש צליאק, והיא עוד לא מסתדרת עם ענין האפיה, אמרתי לה שאני מביאה לה קופסת טעימות. אני אכין, ואסלק מהבית, ואז לא יהיה מולי הפיתוי.

עוגיה אחת הספיקה לי להבין שהעוגיות נפלאות!!
איך אומרים, לשניה יש בדיוק אותו טעם של הראשונה.... ( לשנן בבקשה ולהשתכנע :) )
כרגיל, טיפה שינוי בקמחים...

עוגיות לימון עם בזיליקום ( נ"ג )

לחמם תנור ל 170

חצי כוס קמח סורגום
רבע כוס קמח אורז מלא
רבע כוס עמילן ( קמח ) תפ"א
חצי כפית קסנטאן גאם
חצי כוס סוכר
רבע כפית מלח
כמה עלי בזיליקום קצוצים דק דק
כפית גרד לימון
2 כפות מיץ לימון
85 גר חמאה רכה

לערבב הכל יחד.
ליצור כדורים קטנים, לגלגל בכלי עם סוכר
להניח על תבנית עם נייר אפיה , לשטח קצת כל כדור ( עם כוס, או מזלג )
לאפות עד שהתחתית מתחילה להזהיב ( 10-12 דקות ) והעוגיה יציבה. לקרר

כמות:20-22  עוגיות



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה