יום רביעי, 8 במאי 2013

עוגת שוקולד 'דפנה'

אין לי מושג למה קוראים לעוגה הזו ככה... המתכון הופיע לפני שנים באחד מהפורומים של אוכל אחריו עקבתי.
פעם היה לעלית נדמה לי שוקולד שנקרא דפנה אם אני זוכרת נכון ( חבילה עבה כזו של 200 גר עם עטיפה בכחול לבן )
אולי בגלל זה ?!
 או שמשהיא בשם דפנה הביאה את המתכון ?!

בכל מקרה, כשהכנתי את העוגה בפעם הראשונה, העתקתי לא נכון את המתכון.
העוגה יצאה נפלאה!
ומאז אני תמיד בהתלבטות, האם להכין אותה כפי שהופיעה, או כפי שאני שיניתי ...

אז הנה המתכון ( שלי ) לעוגה דפנה..
ובסוף אכתוב מה הטעות שלי :)

עוגת שוקולד דפנה\נטע :)

לחמם תנור ל 180


150 גר שוקולד מריר
כוס וחצי סוכר
2 ביצים
1 שמנת מתוקה
1 שמנת חמוצה
כוס ורבע קמח
כפית ורבע אבקת אפיה
חצי כוס קקאו
כפית וניל

להמס שוקולד ( אינ ממיסה בזהירות במיקרו )
להוסיף סוכר ווניל
להוסיף ביצים, שמנת חמוצה ושמנת מתוקה
להוסיף קקאו, קמח, אבקת אפיה

לאפות בשתי תבניות אינגליש קייק קטנות ( או תבנית מרובעת 20 סמ , או עגולה קוטר 20 )
עד שקיסם יוצא נקי

הטעות שלי- במתכון המקורי אין בכלל שוקולד, יש 150 גר חמאה.
איך הגעתי לשוקולד במקום חמאה, אין לי מושג, אבל העוגה יוצאת נפלאה, רטובה ועסיסית.
אני מניחה שבורסיה המקורית עם חמאה ובלי שוקולד, היא יותר סטנדרטית, פחות שוקולדית.
ואל דאגה, יש מספיק שומן גם בלי החמאה. 





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה