יום שלישי, 25 במרץ 2014

פנקייקס עם ריקוטה- נ"ג.

התאהבתי ב'ריקוטה פרסקה' של גד. יאמ!
גבינה מדהימה.
משתלבת נפלא על לחם שווה ( נו טוב, אצלי על לחם נ"ג לא רע :)  ) עם פלפלים קלויים, או חציל קלוי, או כל דבר אחר שאוהבים.  או עם ריבה טובה...
ונפלאה במאפים, כמילוי...

ב 4 למרץ היה יום הפנקייקס. צצו לי עשרות מתכונים בפייסבוק של פנקייקס.
וכבר  כמה זמן  שאני מתכננת להכין פנקייקס עם ריקוטה , אבל דוקא ביום הפנקייק לא היה זמן.
אחרי שביקרתי עם הבנות בבנדיקט לארוחת בוקר מאוחרת ביום שבת האחרון לחופשת הסמסטר של איה  ( " הייתי שבוע במרכז ולא אוכל בבנדיקט ?" וראיתי בשולחן סמוך ערימה עצומה של פנקייקס, החלטתי שזהו! חייבת להכין .בקרוב ממש!

הפנקייקס האילו קלילים ואוריריים ועדינים. שווים ביותר!

פנקייקס ריקוטה נ"ג

כוס ריקוטה ( אני השתמשתי בריקוטה פרסקה של גד )
רבע כוס קמח שקדים
רבע כוס פחות כף קמח אורז מלא
רבע כוס פחות כף קמח סורגום
2 כפות קמח תפ"א
חצי כפית אבקת אפיה
כפית וניל
חצי כפית מלח
כף וחצי סוכר
שלושת רבעי כוס חלב
3 ביצים מופרדות

לערבב יחד : ריקוטה, קמחים, וניל, אבקת אפיה, סוכר , מלח, חלב וחלמונים
להקציף חלבונים .
לקפל בעדינות חלבונים מוקצפים לתערובת.

לחמם מחבת גדולה ושטוחה, לשמן ממש ממש טיפונת עם חמאה ( אני משתמשת במברשת סיליקון )
לצקת כף גדושה של בלילה.
להפוך כשמתחילות להופיע בועות

בסביבות 2-22 פנקייקס נאים

להגיש עם מה שאוהבים ( חמאה, מייפל, ריבה, קצפת, גלידה, גנאש... וכ"ו )









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה