יום ראשון, 9 במרץ 2014

שמרים עם גבינה

כשהייתי בערך בת 5 בערך, היתה לנו לכמה שנים עוזרת בית שלא ממש היתה עוזרת בית, יותר כמו מבשלת.
עולה חדשה מהונגריה, מבוגרת, שאמא שלי פשוט דאגה לה לפרנסה.
קראו לה מרישקה.
אני לא זוכרת הרבה, אבל מה שאני זוכרת זה שהיא הכינה עוגות מדהימות!
את הטורט דובוש היתה מכינה במשך יומיים. ביום הראשון היתה אופה ומכינה את הקרם. ביום השני בונה ומכינה את הקרמל מעל לכל.
היא הכינה עוגיות קטנות מלוחות מפרמז'ן נדמה לי, והיתה קורצת עם אצבעון. 
כשהייתה אופה עוגות בחושות, היתה מכינה לי אחת קטנה בתבנית קטנה מוארכת. רק לי.
ונראה לי שמאז שאכלתי את הגביניות שמרים שלה.. לא אכלתי בשום מקום. 
שלה נראו כמו עננים קטנים , כמו הפתעות מקופלות.

לפני כמה זמן הזדמנתי לאיזה מקום בו הגישו עוגת שמרים עם גבינה. כמובן שלא יכולתי לטעום אבל זה החזיר לי את החשק.
מיד ניסיתי באותו סופ"ש להכין את המתכון הרגיל שלי עם איזה שהיא תערובת גבינה. לקחתי איתי לביקור שבת אצל נעה, והיא מאד אהבה, ודיווחה שהיתה התפעלות.
החלטתי לנסות להכין גם ללא גלוטן. 
יצא נהדר. החזיר לי טעמים ששכחתי :)

מלית גבינה לעוגת שמרים


בצק שמרים מנצח שלי...
וגם שמרים ללא גלוטן

גביע גבינת ריקוטה
קצת וניל
גרד לימון
סוכר

לערב יחד, למרוח על עלה מרודד של בצק שמרים
לגלגל. אפשר להשאיר שלם ולהעביר לתבנית אינגליש, או לחתוך לפרוסות ולאפות בתבנית מאפינס.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה