יום ראשון, 2 במרץ 2014

כדורי בשר קיפודיים

לפני הרבה שנים, באחד מספרי הבישול שכנראה נזרק, היה מתכון לכדורי בשר עם אורז, שיצאו כמו קיפודים ( בגלל האורז שנעמד ) . אם אני זוכרת נכון, היה צרוך בסיר לחץ.
סיר הלחץ שלי מזמן לא איתי.... התקלקל ולא טרחתי לקנות חדש. אני לא מהחובבים במיוחד.
נעה הזכירה לי שמזמן לא הכנתי כאלו.
חיפושים ברחבי הרשת מצאו בעיקר כאלו עם רוטב עגבניות, אבל היא התעקשה שיהיה בלי.
לא ממש זכרתי מה עוד היה שם בשלב הבישול, ולא ממש מצאתי מתכון אחד שעשה רושם שזה כמו " ההוא"... אז אלתרתי.
ונעה אהבה! אז הנה אני רושמת, שלא אשכח. ( ואכין לעיתים יותר קרובות )



כדורי בשר קיפודיים
חצי קילו בשר טחון
2 ביצים
2 כפות פירורי לחם
חצי בצל קטן קצוץ דק
שן שום קצוצה
רבע כוס אורז
מלח
פלפל
כמון

שמן

לערבב הכל יחד, ליצור כדורים.
לקרר אותם חצי שעה.
לטגן בסיר רחב עם קצת שמן ככה שכולם יכנסו בשכבה אחת. לטגן יפה משני הצדדים, להוסיף מים שיגיעו עד החצי גובה שלהם, קצת מלח פלפל.
לסגור עם מכסה, להנמיך את האש, ולבשל עוד כ 20 דקות עד שהפנוכו שלהם עשוי.

* אפשר להסוסיף פטרוזיליה למשל, אבל ירוק לא הולך כאן עם קציצות אצל חלק מהילדודס....




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה