יום שני, 1 בנובמבר 2010

בוקר

התלבטות קשה... עברית, אנגלית, אנגלית עברית.... בנתיים יהיה עברית.
מה יהיה ? קישקושים.... מתכונים ( הרבה מהם נטולי גלוטן ) אולי גם עבודות יד ( אם יעברו את הביקורת )

מתכון ללחם נטול גלוטן מדהים, מהאתר של מרתה סטיוארט עם שינויים מקומיים ואישיים...





2 כפות שמן
חצי כוס דוחן
כוס וחצי מים
כוס אורז חום
כוס קמח סויה
חצי כוס קמח טפיוקה
חצי כוס קמח טף
2 וחצי כפיות קסנטאם גאם
שקית שמרית
3 ביצים גדולות
2 כפות מולסה
2 כפיות מלח

לשים את הדוחן בסיר קטן עם חצי כוס מים, להרתיח,להסיר מהאש ולהניח בצד לחצי שעה
לערבב כל היבשים יחד
להוסיף את כל השאר מלבד הדוחן ושאר המים. לערבב
להוסיף מים+ דוחן עם מים( מה שנשאר כי הוא סופג אותם )
לערבב כ 5 דקות
להעביר לתבנית משומנת ( השתמשתי ב2 תבניות קטנות של אינגליש, צריך לקחת בחשבון שזה מאד תופח, אז שיגיע רק עד שני שליש מגובה התבנית )
לכסות , להתפיח בין שעה לשעה וחצי.
לאפות בחום 160-180 עד שמקבל צבע יפה, וכשנוקשים על זה נשמע חלול.
לקרר לפני שמוציאים ופורסים

הערות שלי-
לא יכולה סויה, אז שמתי ככה:
קמח אורז חום
קמח קינואה
קמח תפ"א
קמח כוסמת
וקצת מתערובת קמחים מחו"ל.... בקיצור- העיקר לערבב כמה סוגי קמחים יחד.
שמתי כף דבש במקום 2 כפות מולסה.
מכיוון שהמטבח היה חם, התפחתי קצת פחות משעה...

אחרי שאני מקררת, אני פורסת  ומקפיאה. בכל מקרה נשמר טרי כמה ימים.


עוגיות שוקולד צ'יפס עם חמוציות ואגוזים , מתוך בלוג אמריקאי עם הסבה מקומית



 2 וחצי כוסות קמח שקדים
חצי כפית מלח
חצי כפית סודה לשתיה
חצי כוס שמן זרעי ענבים
חצי כוס סירופ אגבה
כף תמצית וניל
חצי כוס חמוציות
כוס אגוזי מלך קלויים
חצי כוס שוקולד צ'יפס

לערבב הכל יחד
להניח על משטח אפיה עם נייר או סילפאט, לאפות כ12 דקות עד שמקבל צבע ומתחיל להתקשות.

הערות שלי- הכנתי חצי כמות ( וטוב שכך כי בשלב הוספת השמן פתאום קלטתי ששמתי שמן זית והייתי צריכה לזרוק הכל !! )
שמתי סוכר במקום סירופ אגבה כי לא מצאתי אותו, אז היה קשה "לגבש" אותן לצורת עוגיה ( אני משתמשת בכף של גלידה, אז דחסתי פנימה ) אבל בפעםהבאה אם לא אמצא, עדיך דבש כי הוא נוזלי....
שמתי פקאנים כי לא היו לי אגוזי מלך....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה