יום שישי, 19 בנובמבר 2010

פלפל ממולא

מבחינה קולינארית אנחנו בית מ-א-ד בעייתי....
אחת שאוכלת כמעט הכל ( ולא ברור למשל איך היא לא אוהבת קינמון.... )
אחד שאוכל לא רע, אבל לא מת על חידושים...ומדי פעם פתאום לא אוהב משהו שקודם אהב ( זה הגיל ואני מניחה שיעבור לו )
אחת שלא נוגעת בפירות וירקות
אחד שלא נוגע במוצרי חלב
ואחת עם צליאק וגם צמחונית....

אכן- מאתגר ביותר להזמין אותנו לארוחה..

הענין הוא שבהכנת ארוחות אני אוהבת לגוון, כי גם די משעמם להכין כל שבוע אותו דבר, או באיזה מחזוריות דומה, שוב ושוב ושוב....
וכל ארוחה היא די מגוונת, לענות על הצרכים הנ"ל.

קורה לפעמים שאני נזכרת במשהו שלא הכנתי שנים, ואז זה נכנס לרפרטואר בשמחה. ( או שלא... תלוי כמה אהבו )
ועכשיו יש לי שיטה חדשה, במקום לשבור את הראש לבד, אני מקבלת הזמנות- שהם ישברו את הראש ויגידו מה בא להם שאכין.

איה פתאום רצתה פלפלים ממולאים. היה ברור שאם אכין עם בשר, יהיו רק שני אוכלים. אם אכין צמחוני- גם יהיו רק שני אוכלים... הלכתי על הבשרי, ובסוף מסתבר שגם איל אהב... שווה!

לא ממש הסתכלתי על מתכון מסודר ודי אלתרתי, אבל החבר'ה התלהבו ואמרו שהיה ממש מוצלח.
אז להל"ן- פלפל ממולא

4 פלפלים אדומים
חצי קילו בשר טחון *
חצי+ כוס אורז
בצל קצוץ
2-3 שיני שום כתוש
קופסית של רסק עגבניות
מלח
פלפל
כף קמח

להוריד לפלפלים את החלק העליון, לשמור
לערבב בשר, אורז,  חצי מהבצל הקצוץ , שום, מלח פלפל.
להכניס לפלפל עד למעלה ולכסות עם החלק שהורדנו.

לטגן שארית בצל בקצת שמן, להוסיף רסק עגבניות, לערבב דקה, להוסיף את הקמח, לערבב מהר כדקה ולהוסיף חצי כוס מים, לערבב עד שלא יהיו גושים. להניח בזהירות את הפלפלים, להוסיף מים שיגיעו עד 4\3 מגובה הפלפלים. לכוסת את הסיר ולבשל עד שמתרככים ( כמעט שעה. ) על האש הכי קטנה שיש.






* על בשר טחון....
בתור צמחונית, קצת קשה לי להבדיל בטעם של בשר זה או אחר.
אני קונה שנים את הבשר באותו מקום. האמת- אותו מקום שאמא שלי היתה קונה ושולחת אותי לקנות  ... ההבדל הוא שהיום אני מסוגלת לא רק להכנס לאטליז, אלא גם לבשל את הבשר, אז  גם הכניסה וההמתנה להזמנה שלי היו קשים מאד....
בכל מקרה, אני מבקשת על פי מה שכתוב במתכון או לפי מה שאני רגילה שנים לקנות.
לפני כמה חודשים, כרגיל, ביקשתי בשר טחון, הכנתי כרגיל - (המבורגרים במקרה) ומסתבר שלא היה טוב... אני לא יכולה להגיד מה לא היה טוב, כי כאמור לא אכלתי, אבל החבר'ה אמרו שלא טוב, לא מקולקל, סתם לא טוב.
כשהגעתי בפעם הבאה לאטליז וסיפרתי, אחד הבחורים שאל מה הכנתי- והסביר שלהמבורגר צריך בשר יותר שמן...הסביר לי גם איך להכין. מאז אני שואלת כל פעם איזה בשר טוחנים לי, כי משום מה אני לא מסוגלת לזכור את השם. כשהם אומרים אותו- אז אני יודעת שזה זה הנכון :) ( הצליח להם! )
אז עכשיו אני גם זוכרת- פלדה  whatever that means .... אבל זה עובד , וזה מוצלח ואת זה הם אוהבים!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה