יום רביעי, 10 בנובמבר 2010

ריזוטו

כבר כתבתי שאחד המאכלים שאני הכי אוהבת הוא ריזוטו, ואני פתוחה לכל מיני סוגים של ריזוטו.
קצת התעסקות, בעיקר לעמוד על יד הסיר בערך 20 דקות, אבל שווה כל רגע!

מאז שאני שומרת על דיאטה נטולת גלוטן, זה בערך הדבר היחידי שאני יכולה לאכול במסעדות ( צמחונית עם צליאק- שילוב מרתק! ) יש כמה מקומות שאני מאד אוהבת את הריזוטו- בעיקר באדורה, וקופי בר .


צילמתי את כל התהליך, אבל איכשהוא אני עוד לא ממש משתלטת על המצלמה, ומסתבר שלמרות שעשתה רעשים כאילו היא מצלמת, היא לא צילמה.  לא יפה מצידה.

אבל גם בלי צילומים, מתכון יש...
לגבי האירגון. אני מכינה מראש את מה שצריך ( בצל קצוץ\ שום קצוץ, עגבניות חתוכות, פרמז'ן מגורר וכ"ו ) מעמידה שני סירים אחד ליד השני, באחד המרק הצח בשני- הריזוטו.
לא צריך לעמוד לערבב כל הזמן, אבל צריך להיות קרוב ולשים עין ולתת בחישה מדי פעם.
באמת שלא סיפור מפחיד.

ריזוטו עגבניות

4 כוסות מרק צח- עוף או ציר ירקות ( אני מפרישה ממרק עוף שאני מכינה מנות להקפאה ואז משתמשת. )
30-40 גר חמאה
כף שמן זית
4-5 בצלצלי אשלוט או חצי בצל לבן קצוץ דק
2 שיני שום קצוצות
כוס וחצי אורז ארבוריו או קרנרולי ( אני משתמשת ב scotti  )
שליש כוס ורמוט או יין לבן
4-5 עגבניות קצוצות
כוס וחצי פרמז'ן מגורר
מלח פלפל

בסיר כבד מחממים חמאה ושמן זית
מוסיפים את הבצל ומטגנים 2-3 דקות.
מוסיפים את השום , מערבבים דקה.
מוסיפים את האורז ומערבבים עד שהוא קצת שקוף ומבריק.
מוסיפים את היין או הורמוט, מערבבים עד שהנוזלים מתאדים , אבל לא להגיע למצב שצריך לגרד תחתית
מוסיפים 2 מצקות קטנות של מרק ומערבבים מדי פעם, עד ששוב אין נוזלים, ושוב מוסיפים נוזלים וחוזר חלילה כ 10 דקות.
בשלב זה שהאורז כבר "תופח" ומתחיל להתרכך, מוסיפים העגבניות, ממשיכים לערבב עד שכמעט אין נוזלים, מוסיפים שוב מרק ומערבבים.
ממשיכים ככה עוד בערך 7-9 דקות עד שהאורז די רך אבל עדיין יש לו "נסיגה" יעני -אל דנטה.
מתבלים במלח ופלפל, מוסיפים את הפרמז'ן, מערבבים עוד דקה וזהו.




הערה- כן, אני משתמשת במרק עוף וגם אוכלת מרק עוף למי שתוהה.. אני לא צמחונית מטעמי מצפון , אלא מטעמי טעם, ככה שלא מפריע לי שימוש במרק עוף, אבל כמו שכתבתי לטובת אילו שכן, וכשרות וכאלו- ציר ירקות זה טוב באותה מידה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה