יום ראשון, 7 בנובמבר 2010

למניקות הקוראות בלילות- הידד! ומרק עגבניות שווה.

אני לא מזניחה את הבלוג החדש....חלילה וחלסילה ! לא התחייבתי לשעמם את שלושת הקוראים שלי כל הזמן- רק חלק מהזמן.

אם ישאלו אותי מה הארוחה הכי שווה בעיני, בלי היסוס הייתי אומרת ש: מרק עגבניות של אינה גרטן the barefoot contessa , ריזוטו, ולקינוח קרם ברולה. מפתיע- בלי שוקולד !
כשאיה היתה קטנה ושאלו אותה מה היא הכי אוהבת לאכול, במשך שנים התשובה היתה ספגטי בולונז. מהפעם הראשונה שאכלה בננה מעוכה ( חצי בננה ) ומיד דרשה עוד, נהנתה מכמעט כל מה שהוגש לה.
קשה לי לחשוב על דברים שהיא לא אוהבת, והאמת- כיף ותענוג להכין לה אוכל.




לשמחתי אנחנו אוהבת הרבה דברים דומים, ואחד מהם הוא מרק העגבניות הנ"ל.

מרק עגבניות צלויות של אינה גרטן

( מתכון כ"כ קל שאני כותבת מזכרון, והכמויות לא ממש מדויקות, זה לא עקרוני )

5-7 עגבניות חתוכות לרבעים ( מסוג שווה, אני אוהבת את אילו על הגבעול )
קופסא עגבניות משומרות ( תוצרת אטליה -עדיף! )
בצל גדול קצוץ
4-5 שיני שום קצוצות
3-4 גבעולי בזיליקום
שמן זית
חמאה
מלח
פלפל

מניחים את רבעי העגבניות בתבנית, מרססים עליהן בשמן ( אפשר גם לטפטף עליהן קלות ) אני משתמשת במיכל תרסיס שבו אני ממלאה כל פעם שמן. מפזרים קצת מלח, וקולים בתנור חם ( 180-200 ) כחצי שעה.
בסיר ממיסים 30 גר חמאה ו2-3 כפות שמן זית
מוסיפים את הבצל ומטגנים עד שמתחיל להזהיב, מוסיפים את השום והבזיליקום





אחרי דקה\שתיים מוסיפים את העגבניות המשומרות, העגבניות הצלויות+ המיץ שנשאר בתבנית אם יש, מלח ופלפל.







מכסים במים שיגיעו עד 4\3 מתכולת הסיר, מכסים ומבשלים חצי שעה.
מרסקים בבלנדר מוט ומגישים.





לילה טוב :)

והערה חשובה.... זותי שבודקת את טעויות הכתיב\כתיבה שלי חיה בצד השני של האוקינוס, ככה שאם היא עולה על טעויות, זה קורה כשאני ישנה.... עד שאני מקבלת מייל על התיקונים ומבצעת, יתכנו שיבושים וטעויות, לקבל בהבנה:) לא איבחנו אצלי כלום, אבל מן הסתם חלק גדול מהטעויות נובע מפזיזות טבעית ולקויות ראייה הקשורות עם הגיל :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה