יום שישי, 30 בדצמבר 2011

עוגת גזר 2

 כשאני אופה עוגה בדרך כלל אני לא מכינה את המצרכים לפני בצורה מסודרת. מה שנקרא mis en place ( שזה בתרגום חופשי 'לשים במקום', והכוונה היא לסדר את כל מה שצריך מדוד\שקול על שולחן העבודה )
בעוגה הזו אני ממליצה כן להכין את הכל מראש.

העוגה הזו מאד אוורירית וקלילה מהסוג שצריך ( סליחה... אני צריכה ) לאכול חצי עוגה  בשביל להנות :)

המתכון לפני שינויים קלים שלי ( וורסיה נטולת גלוטן ) מהספר של יותם אוטולגני

עוגת גזר 2

לחמם תנור ל 170

תבנית קוטר 20 או שתי אינגליש קצרות

160 גר קמח ( לנטול גלוטן שמתי שליש סורגום, שליש אורז מלא ושליש תפ"א )*
חצי כפית אבקת אפיה
חצי כפית סודה לשתיה
חצי כפית קינמון
חצי כפית ציפורן טחון
ביצה
חלמון
200 גר שמן ( שמתי זרעי ענבים )
270 גר סוכר
50 גר אגוזי מלך קצוצים
3 גזרים קלופים ומגוררים גס
2 חלבונים
קורט מלח

* אני מניחה שבתוספת חצי כפית קסנטאן גאם העוגה תתפורר פחות... רק אני מעדיפה בלי כי זה עושה לי לא טוב.

לערבב יחד בקערה את הקמחים, תבלינים, אבקת אפיה וסודה לשתיה
לטרוף יחד ביצה וחלמון
בקערת המערבל להקציף יחד שמן וסוכר, להוסיף ביצים
להוסיף קמח, גזר, אגוזים
להקציף 2 חלבונים עם קורט מלח לקצף יציב ונוקשה, לקפל לתערובת הראשונה.

לאפות עד שקיסם יוצא נקי. לקרר לפני ששמים קרם ( לא חובה אבל מוסיף המון )

קרם:
175 גר גבינת שמנת * בטמפרטורת החדר
70 גר חמאה רכה
35 גר סוכר
גרד תפוז

לערבב יחד חמאה וסוכר, להסויף גרד תפוז וגבינת שמנת עד שאחיד וחלק, למרוח בעדינות על העוגה ( היא קצת מתפוררת אבל לא נורא... טעים )

* לא מצאתי גבינת שמנת ( למה שיהיה בדיוק שאני צריכה ? בכלל היו חוסרים רבים היום בסופר.. יש משהו שלא שמעתי עליו ? ) אז קניתי מסקרפונה ( שדוקא כן היה...) ושמתי רק 20 גר סוכר כי מסקרפונה קצת מתוקה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה