יום ראשון, 21 באוקטובר 2012

חבושים בתנור


כשהייתי קטנה אמא היתה מכינה לפעמים קומפוט ( משום מה ככה קראו לזה אצלינו ותמיד מצחיק אותי לשמוע אחרים קוראים לזה לפתן..) לא משנה.. אותו דבר כנראה.

זכור לי גם לפתן של פירות יבשים... נדמה לי אכלנו בראש השנה. מעדיפה את אילו מהפירות החיים.
 סבתא שלי היתה מכינה מאפרסקים.

הילדים שלי לא אוכלים כאלו דברים משום מה , במקרה של החבושים- ההפסד שלהם.

עם חבושים צריך לעבוד קשה... הם קשים כמו אבן, ולחתוך אותם ולהוציא את הגרעינים זו עבודה לא הכי קלה. עם עובדים עם סכין חד כמו שצריך, זה פחות בעייתי, אבל צריך מאד להזהר.
בגדול, חוצים לרבעים, ואז מסירים את החלק עם הגרעינים שהוא גם קצת מחוספס וגרגירי ,
חשוב- אחרי שחותכים, מיד לשים בקערה עם מים וקצת מיץ מלימון, כי לחבושים יש נטייה לההפך לחומים די מהר.

חבושים בתנור

לחמם תנור ל 160

2 חבושים גדולים
2-3 כוסות מיץ תפוחים
3-4 כפות סוכר חום
מקל קינמון
מיץ מחצי לימון ו 2 פרוסות
3-4 מסמרי ציפורן

לערבב את הכל יחד בכלי שנכנס לתנור
להוסיף את החבושים ( בלי המים שבהם הושרו )
לעטוף טוב עם נייר אלומיניום
לאפות בערך שעתיים עד שהחבושים רכים והצבע שלהם ורוד\אפרסק

אם נשארו הרבה נוזלים, אפשר לצמצם אותם בסיר קטן עוד איזה חצי שעה שיהפך לסירופ יותר סמיך

להגשה ( לא חובה ) אני אוהבת לערבב קצת יוגורט עם טיפונת סוכר ומיץ לימון.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה