יום שישי, 25 במרץ 2011

פוקצ'ה נטולת גלוטן

באחד מהבלוגים החדשים שאני עוקבת אחריהם, מצאתי מתכון לפוקצ'יה ללא גלוטן.
התמונה היתה כל כך מגרה שהייתי חייבת מיד לנסות.

התוצאה טובה, הפוקצ'יה רכה וקפיצית כזו כמו שצריך להיות.
הבעיה היחידה שלי היתה שוב- הקסנטאן ( הבנתי שזה לא קסנטאם ) גאם.... עושה לי צרבת לא נעימה, ככה שאחרי טעימה קטנה לא המשכתי לאכול.
צריכה לחפש גואר גאם ולנסות איתו, למרות שאתמול אחרי תחקיר לא קטן ברשת, הגעתי למסקנה שגם לגואר גאם יש כל מיני תופעות לוואי....
מי שלא מפריע לו- שיכין את הפוקאצ'ה כי היא שווה.
אגב, גם למחרת היתה עדיין רכה , לא מתפוררת והתנהגה כמו שצריך :)

פוקצ'ה ללא גלוטן

תבנית פאי או תבנית נמוכה אחרת קוטר 20 ס"מ

38 גר קמח אורז חום
37 גר קמח סורגום
65 גר קורנפלור
42 גר קמח כוסמת
12 גר פתיתי תפ"א ( לא שמתי כי לא היה לי )
16 גר קמח דוחן
שלושת רבעי כפית קסאנטן גאם
כף סוכר
כפית מלח
2 וחצי כפיות שמרים יבשים ( שמתי 4 כפיות 'שמרית' למרות שהיחס ההמרה הוא פי 3... )
כפית רוזמירין טרי קצוץ
כוס מים פושרים
כפית וחצי שמן זית
ביצה אחת מופרדת

לשמן תבנית
לערבב את כל החורמים היבשים, השמרים והרוזמרין.
להוסיף את הרטובים, כולל חלמון.
להקציף חלבון ולהוסיף.
להעביר לתבנית ( זה די נוזלי )
להשאיר במקום חמים ולתת לזה לתפוח כשעה
לחמם תנור ל180, לטפטף למעלה קצת שמן זית, לפזר קצת מלח גס וקצת רוזמרין.
לאפות בערך 30 דקות עד שמשחים






בהעדר חלק מהקמחים אני לא רואה בעיה להחליף.. למשל עם קמח קינואה במקום הסורגום, וקמח סויה או חומוס במקום הדוחן....
אני בכלל הגעתי למסקנה שקמח דוחן לא טעים לי.. לא הריח ולא הטעם, ככה שלא אכין איתו יותר....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה