יום שישי, 3 ביוני 2011

על כאבי בטן וכרובית ( בלי קשר בין השניים )

אני כבר לא יודעת מה לחשוב יותר...
בשבועיים שלושה האחרונים כאילו הגלוטן מחפש אותי בכל פינה.
זה התחיל עם שתי ארוחות בחוץ, אמנם מרכיבים תמימים לחלוטין ( איפה יש גלוטן בסלט בלי רוטב אפילו ? )
המשיך כשהתארחתי... עוד איזה טעות קטנה בבית, והשיא הלילה...
אז בעודי מנסה לישון, ולא ממש הולך לי, עלו בי מחשבות שונות ומשונות, כולל אחת שאולי משהו פשוט מנסה להרעיל אותי.
לא הרגזתי אף אחד יותר מהרגיל לאחרונה, ככה שאין לי כיוון.
כאבי הבטן היו די נוראיים....כאלו שאפילו שקלתי קפיצה למיון. כמובן שבסוף ויתרתי- מי הולך למיון בגלל כאב בטן ?
מצד שני, למי כואבת הבטן כמעט 12 שעות ברצף בערך באותה רמת כאב?

כשכואב לצליאקי הבטן- כמובן שישר חושדים בגלוטן, מתחילים לשחזר מה אכלנו, איפה, ואיפה בדיוק היתה הנפילה ? קרש חיתוך לא נקי לגמרי ? כפות 'מלוכלכות' עם משהו גלוטני? שאריות פירורי לחם בכלי של החומוס? הגבינה ? לא חסר...
ומי שרגיש, מספיק לו 'זיהום 'כזה קטנטן להתחיל עם שורת סימפטומים שונים. ( במקרה של זיהום בטעות )
סוג של סיוט....כל החיים לחפש פירורים מסתתרים.


כן כן.. הנה מגיע מתכון.
כרובית קצת אחרת, מתכון מהספר של יותם אוטלגני. ( השני-plenty )

כרובית של אוטלנגי

כרובית מחולקת לפרחים ( כמובן שטופה היטב )
כפית חוטי זעפרן
רבע כוס מים רותחים
בצל אדום חתוך ( היה לי רק לבן..)
100 גר צימוקים ( לא היו לי אז שמתי חמוציות )
90 גר זיתים ירוקים טובים, ללא חרצנים וחתוכים לאורך ( לא היו לי... לא שמתי )
4 כפות שמן זית
2 עלי דפנה
4 כפות פטרוזליה קצוצה

לחמם תנור ל 200
לשים את חוטי הזעפרן במים הרותחים לדקה שתיים, להוסיף את המים לשאר המרכיבים, ללא הכרובית והפטרוזליה.
לשים את הכרובית בתבנית אפיה- לשפוך את כל הרוטב מעליה, לערבב טוב
לאפות חצי שעה 40 דקות ( מכוסה בנייר כסף ) עד שהיא מזהיבה, אבל לא הכי רכה בעולם,
להוסיף את הפטרוזיליה , ולהגיש בטמפרטורת החדר

* למרות ששיניתי אי אילו דברים כי לא היו לי... יצא נחמד מאד !)



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה