יום שישי, 3 בדצמבר 2010

הבראוניז הכי טובים בעולם



במסגרת חגיגות היום הולדת אתמול, הבאנו כיבוד לברכה לסוף האימון. ( פיצות- ה-ר-ב-ה פיצות !, לחם שום, שתיה ו-בראוניז )

אני עוקבת כבר כמה שנים אחרי פורומים של אוכל, ובלוגים של אוכל, ומדי פעם מתפתה לנסות מתכון חדש של בראוניז, במיוחד שכולם כותבים על מתכון ספציפי שאילו הבראוניז הכי טובים בעולם.....
יותר לא אתפתה. חוזרת למתכון הכי שווה בעיני ( שלצערי כבר כמה שנים טובות לא יכולה להנות ממנו, אבל תמיד שמחה להכין לאחרים )
את המתכון העתקתי לפני כמעט 30 שנה מאיזה מוסף של עיתון "הארץ". הביאה אותו אז נירה רוסו, מתכון של איזה אמריקאית בשם מולי סו.... לא יודעת מה משך אותי אז לשמור עליו.... כנראה כמות השוקולד :)

נראה לי שמיותר לציין ששוקולד איכותי עושה את ההבדל כמובן. כמעט בכל המתכונים דורשי השוקולד אני משתמשת בשוקולד 56% של פרויבל. ( קונה באריזות של 5 קילו )

בראוניז מנצחים

200 גר חמאה
300 גר שוקולד
4 ביצים
כוס ורבע סוכר
כוס וחצי קמח
כפית סודה לשתיה
( במתכון המקורי יש גם כוס אגוזי מלך קצוצים, אבל בינינו... לא מערבבים שמחה בשמחה :) )

בסיר רחב ממיסים חמאה שוקולד עד שנמס, מורידים מהאש
מוסיפים סוכר, ממתינים טיפה לקירור ( 5 דקות )
מוסיפים פנימה ביצה אחר ביצה בעירבוב נמרץ.
מוסיפים קמח וסודה.

שופכים לתבנית מרובעת ( אני משתמשת ב 23X 23 , אפשר ביותר קטנה, אבל אז לקחת בחשבון זמן אפיה גדול יותר )
אופים בחום 160 בין 20-30 דקות, תלוי בתנור כמובן ( שלי נראה לי מזייף לאחרונה, התעייף המסכן ) חשוב שקיסם יצא עם פירורים. לקרר, לחתוך.








ולסיום....
עוד במסגרת חגיגות היום הולדת שלא נגמר.. הקפצתי לכיתה של איל לקראת סיום היום עוגה מקושטת.
לא העבודה הכי מוצלחת שלי... אבל בהתחשב בזה שא- לא הכנתי עוגות מקושטות כבר מיולי, וב- לקח לי שעה להכין ...
העיקר שהילדים אהבו וחיסלו .

למי שלא מבין- איל שוחה, וחזק במתמטיקה....



ואם כבר עוגות שהכנתי לאיל במשך השנים... אז עוד כמה











2 תגובות:

  1. יאמייייי הבראוניז
    ונטע, העוגות, העוגות פשוט יפיפיות, אהבתי את הרעיון בעוגה של אייל עם הנוסחאות. מקסים

    השבמחק