יום ראשון, 20 בפברואר 2011

לא התבלבלתי.... עוד לא פסח אבל מתכון לקניידלעך

נכון, יש עוד את פורים לעבור ( חג מעצבן ! )
אבל בכלל לא קשור לחגים, בבית הזה מוכנים לאכול מרק עוף עם קניידלעך ( ואטריות ושקדי מרק...) כל יום!!

לפני 14 שנים בערך, הבעל ואני נסענו ללונדון . פעם ראשונה שאכלנו בוואגאמאמה. אכלנו מרק בקערה ענקית עם כל מיני דברים, וזו בעצם היתה הארוחה.
הבעל אמר שליום ההודלת הוא מוכן לאכול קערה עצומה כזו עם מרק עוף, קניידלעך, אטריות ושקדי מרק.
מאז כמובן שבימי הולדת זה חלק מהתפריט.

אז היום הולדת עוד כמה ימים, אבל בגלל אילוצי צבא, נסיעות לחו"ל של יותר מחצי בני הבית, היה תפריט יום הולדת בשבת.

שוב, מתכון של אמא... הקניידלעך האילו מהסוג הקליל, לא הדחוס. אפשר לעשות אותם יותר דחוסים על ידי הוספת קמח מצה לבלילה, אבל אצלינו מעדיפים לא לאכול חצץ.

גם כאן אני עושה שימוש בכף גלידה הקפיצית, על מנת ליצור כדורים שווים בגודל, ולא ללכלך את הידיים!
כן כן... המתכון עם מרגרינה, לא ניסיתי להחליף, אבל הכמה פעמים בשנה שהם אוכלים קניידלעך- יתגברו!


קניילדעך

100 גר מרגרינה
4 ביצים
מלח
פלפל
8 כפות קמח מצה

להמס מרגרינה, להוסיף ביצים בתנועות נמרצות אחת אחרי השניה.
לתבל
להוסיף קמח מצה ולערבב טוב.

לקרר לפחות 20 דקות.
בנתיים להכין סיר עם מרק עוף די מדולל ( השימוש היחיד שלי באבקת מרק )
ליצור כדורים ולהכניס למים.
לבשל חצי שעה, כשבאמצע לתת להם טפיחה קלה בפינה, אז הם יסתובבו לצד השני.

יוצאים בערך 20 בגודל של כדור גולף ( עם הכפית גלידה שלי ) אפשר כמובן להכין קטנים יותר או גדולים יותר.

מזכיר לי- לפני הרבה שנים ( אולי עוד קיימת ) היתה מסעדה בניו יורק, איפה שהוא על שדרות לקסינגטון, על יד מלון לקסינגטון ( מול הואלדורף אסטוריה ) מסעדה של אוכל יהודי. היה בה מרק עוף עם קניידלעך- כל אחד בגודל של כדור סופטבול ( שימו לב- כדור סופטבול יותר גדול מכדור בייסבול ! )
בכמה פעמים שהייתי שם, בלי בושה הייתי מזמינה 2 מנות כאלו!!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה