יום רביעי, 23 בפברואר 2011

חטיף גרנולה

איל ואני נוסעים מחר לביקור של שבוע בארה"ב.
בטיסה לשם, יש לנו חניה של 4 שעות באירופה, יחד עם הטיסה, זה הרבה זמן...
הכנתי לעצמי חטיף גרנולה שאוכל לקחת איתי למקרה של רעב בדרך.
בטיסות קצרות ( אירופה ) אני מזמינה ארוחת פירות, אבל לטיסות ארוכות יותר, מעדיפה ארוחה נטולת גלוטן. הבעיה שארוחה כזו היא לא צמחונית, אז יש קצת דברים שאני לא אוכלת שם ( בשר, טונה- תמיד תוקעים סלט טונה בארוחות ללא גלוטן, לא ברור לי למה )
אז להצלה- חטיפי הגרנולה.

הערה: השתמשתי בשיבולת שועל וקמח שיבולת שועל נטולי גלוטן.
יחד עם זאת, השיבולת שועל ( גם הנקיה מגלוטן ) שנויה במחלוקת.
מנסיון שלי, אני יכולה לאכול מעט, ולא לעיתים קרובות.

חטיף גרנולה לעיס ( יעני chewy )


לחמם תנור ל 150-160

כוס ושני שליש קיבולת שועל
חצי כוס סוכר
שליש כוס קמח שיבולת שועל ( אפשר להחליף בקמח שקדים למשל )
חצי כפית מלח
קצת קינמון ( לא חובה )
300 גר פירות יבשים+אגוזים ( שמתי קצת מישמיש יבש, חמוציות, שקדים מולבנים פרוסים, אגוזי פקאן קצוצים וקצת שומשום מלא )
85 גר חמאה מומסת
רבע כוס דבש
2 כפות סירופ תירס
כף מים

לערבב יבשים, לערבב רטובים, לחבר יחד.

להדק לתבנית משומנת*
לאפות כחצי שעה, עד שמשחים קצת.
לקרר טוב לפני שחותכים.
לא נחתך לי הכי יפה שבעולם, כי אפיתי בחום טיפה גבוה מדי.....והתחיל להשחים מהר מדי. 

* הכנתי חצי כמות בתבנית מלבנית בגודל 24X15

 ואגב- זה גם נקפא נפלא!










מבטיחה לחזור עם תמונות של שלג !

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה