יום רביעי, 9 בפברואר 2011

סלט כרוב רטרו

אני אוהבת ולא אוהבת את ימי רביעי השנה.
אני לא אוהבת , כי זה יום הנקיון. ואני המנקה....
אני אוהבת, כי אני אוהבת שנקי.
המזל הוא, שאני די זריזה, אז החלק של האי-אהבה, הוא די מהיר.
ביום רביעי אני גם מתחילה לחשוב על בישולי השבת- עוד כאב ראש לא קטן.
לגוון ? אוהבים? לא אוהבים... נמאס....מורכב מדי... מריח מדי...מי יהיה בבית, מי לא..
שאילו יהיו הצרות נכון ?!

יש מתכונים שכמעט לא עוזבים אותם, יש כאלו שמכינים תקופה, בשלב מסוים איכשהוא עוברים הלאה, ופתאום אחרי שנים נזכרים שלא הכנו אותם כבר המון זמן....
ככה היה לי למשל לפני שנתיים עם עוגת ביסקויטים. אני חושבת שלא הכנתי עוגת ביסקויטים איזה 15 שנים. פתאום, לא ברור מאיפה חזר אלי הזכרון, הכנתי, והיתה התלהבות כאילו זו העוגה הכי משובחת בעולם....
אותו דבר עם הסלט הבא.
הייתי מכינה אותו כשרק התחתנו ( 20+ שנים )אח"כ איכשהוא נשכח.
האמת, בסוד.... אני לא אוהבת אותו. מסתבר בכלל שמלבד הצליאק, אני כנראה לא ממש מסתדרת עם רוטב סויה ( גם כשהוא נטול גלוטן ) או בכלל עם סויה. אז בכלל עדיף שאני אמנע ממנו.
אבל, איה ממש התלהבה ממנו, והוא כל כך כך להכנה, ונשמר טעים גם אחרי יום, אז כשהיא מגיעה לשבת, אני הרבה פעמים מכינה.

סלט כרוב ופיצוחים

כרוב לבן קצוץ ( האמת, עדיף לקצוץ כרוב טרי ולא את זה המוכן בשקיות, הרבה יותר עסיסי משום מה )
חופן של עירית או בצל ירוק-קצוץ

את זה אפשר להכין מראש , לשמור במקרר.

רוטב:

רבע כוס שמן
רבע כוס רוטב סויה ( כמובן למי שאוכל ללא גלוטן-סויה ללא גלוטן )
רבע כוס חומץ
רבע כוס סוכר*
הערות לרוטב: אם קוצצים רק חצי כרוב, אז מספיק 2-3 כפות מכל אחד מהנ"ל.
אני שמה קצת פחות בגזרת הסוכר..

פיצוחים:
חופן פקאנים קצוצים
חופן צנוברים
חופן שומשום

לקלות במחבת את  הפקאנים והצנוברים, לקראת הסוף להסויף את השומשום ( זהירות- השומשום קופץ!)

( כמובן שאת הרוטב והפיצוחים אפשר להכין מראש גם, לשמור לחוד )
זהו, לחבר הכל יחד.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה