יום ראשון, 9 בינואר 2011

פשטידת אטריות

אחד הדברים שאני יותר מתגעגעת אליהם  זה פסטה.
יש פסטה ללא גלוטן, דוקא מבחר לא רע מכל מיני תחליפים- אורז, תירס, ערמונים, קינואה.
פסטה אורז למשל לא אכפת לי לשלב בלזניה. ההבדל לא מורגש לדעתי ויוצא נפלא. אבל סתם ככה עם רוטב היא קצת כמו גומי לטעמי.
פסטה אחרת שנדמה לי עשויה מקמח תירס וקמח ערמונים דוקא מאד מצאה חן בעיני, גם בפשטידות וגם תם ככה עם רוטב. ( רק שלא תמיד אני מוצאת )
השבוע ניסיתי פסטה חדשה ( לי ) מתירס, בפשטידה. הכנתי לכולם ללא גלוטן, כי לא היה לי זמן להכין גם וגם.
מלבד הערה על זה שהצבע של הפשטידה קצת יותר צהוב ( רק איה העירה על הענין ) השאר אכלו אפילו בלי לשים לב ( איל התפלא אתמול שגם אני אוכלת ושאל אם זה ללא גלוטן )

הפשטידה הזו היא החביבה על בני הבית. קצת יותר עבודה מזו שנתתי לפני זמן מה, אבל בהחלט שווה.
אני מכינה הרבה פעמים ומקפיאה- שיהיה במקפיא ליתר בטחון.


פשטידת אטריות

לחמם תנור ל 180-190

500 גר פסטה כלשהיא
בצל גדול קצוץ
שתי שיני שום קצוצות
40 גר חמאה
2 כפות קמח ( לנטול גלוטן- קמח תפ"א )
2 שמנת מתוקה (לצימצום קלוריות אפשר שמנת ההנמוכה יותר ב% וגם אחד שמנת, +כוס חלב )
מלח
פלפל
אגוז מוסקט
2 ביצים
100 גר פרמז'ן מגורר
200 גר פטה מפוררת
2 כפות פירורי לחם ( לנטול גלוטן- נטול גלוטן כמובן )
2-3 כפות חמאה

לבשל פסטה במים עם מלח וטיפה שמן, לסנן

להמס 40 גר חמאה בסיר
להוסיף בצל עד שנהיה שקוף
להוסיף שום
להוסיף קמח, לערבב מהר ולהוסיף שמנת
לתבל, להסיר מהאש ולהוסיף ביצים. לערבב טוב, להוסיף גבינות.
להוסיף את הפסטה
להעביר לתבנית. לפזר למעלה את פירורי הלחם וחיתכות חמאה.
לכסות בנייר אלומיניום, ולאפות כחצי שעה , להסיר את הנייר ולהמשיך לאפות עד שמזהיב קצת.

2 תגובות:

  1. תודה נטוש
    אירגנת לנו ארוחת ערב להיום.
    עשיתי קצת שינויים(היו הרבה שאריות גבינה במקרר (: )
    אבל אחלה ארוחה!

    השבמחק
  2. היי נטע,

    תודה על המתכון. קל להכנה (ובשבילי זה חשוב) וטעים.

    השבמחק