יום שני, 17 בינואר 2011

פאי לימון ללא גלוטן

לפעמים, רק לפעמים, אני עושה דברים יותר מדי מהר :)
מהרגיל.... שזה די מהר..
ואז קורה שאני לא תמיד שמה לב לכל מיני פרטים קטנים, כמו תאריכים של דברים...
וכך קרה, שהכנתי פאי לימון היום, למקום שאני אמורה להיות בו שבוע הבא. טוב שקלטתי עכשיו ולא בערב שאני עומדת שם עם פאי לימון ומפתיעה את בעלי הבית :) ( בטח היו שמחים... אבל אני בכל אופן הייתי מתפדחת )
אז הפאי נכנס להקפאה, ונחזיק אצבעות שיהיה טעים גם אחרי....
גם ככה יש פה יותר מדי פיתויים בבית.

אני כותבת את המתכון כמו שהכנתי בדיוק, חושבת שניתן להחליף חלק מהקמחים שאין כאן בארץ, למשל קמח דורה( סורגום ) בקמח כוסמת למשל, ובמקום עמילן תפ"א לשים טפיוקה.

פאי לימון ללא גלוטן

בצק:
113 גר חמאה רכה
חצי כוס סוכר
3 חלמונים
קורט מלח
כוס קמח אורז מלא
רבע כוס קמח דורה ( סורגום )
רבע כוס עמילן תפ"א ( לא קמח )
רבע כוס קמח שקדים

מלית:
80 גר חמאה
3 ביצים
חצי כוס סוכר
חצי כוס מיץ לימון והרבה קליפת לימון

הכנה של הבצק:

להקציף חמאה וסוכר, להוסיף חלמונים אחד אחד.
להוסיף מלח וקמחים, לערבב רק עד שמתגבש.
לשטח בכלי לפאי, להדק לדפנות.
לקרר במקרר חצי שעה, להעביר לתנור מחומם מראש ל 180 ולאפות 10-15 דקות עד שמתיצב

הכנת מלית:

להמס חמאה, לקרר.
להקציף יחד ביצים וסוכר
להוסיף מיץ וקליפה, ואחרי שהחמאה מתקררת- גם אותה.

לשפוך מלית עד התחתית ולאפות בערך 20 דקות עד שמתייצב והדפנות של הבצק מזהיבות.

להגיש בטמפרטורת החדר.









כבר חשבתי שהכנת פאי לימון תוריד לי את מפלס הלימונים.... אני לא מתלוננת, אבל הם כל כך בשרניים, שהספיק לי לימון אחד גדול...
עכשיו צריך לחשוב על מה עוד לעשות עם הלימונים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה